Gå til innhold

litt irritert på legekontoret nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke mulighet for en eneste liten time i dag.... nå har jeg hatt vondt i hodet i to uker, og tenkte å dra til legen i dag siden jeg skal på jobb i morgen hadde det vært så greit å gjøre det i dag....

menmen... får sitte i telefonkø når legen har telefontid etterpå, så får vi se hva han sier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner frustrasjonen, men du må skjønne at de kan prioritere deg grunnet at du skal på jobb i morra. at dette er dagen du har fri liksom. Hadde det vært mistanke om brudd et sted, eller hjerneblødning for å sette det helt på spissen, så hadde du selvfølgelig fått time i dag. Men det er slike prioriteringer de har å gå etter desverre. Og på en måte, har duh att det i 2 uker, så dør du ikke av å vente til i morgen som regel.

Men jeg skjønner veeeldig godt frustrasjonen. Men akutt syke prioriteres for å inn samme dag, og de det bare passer greit for, de må desverre vente...

Skrevet

mener at de IKKE kan prioritere deg pga. jobb i morra, fri idag.

Skrevet

Siden du har hatt det i 2 uker regner de det vel ikke som "akutt"...

Men det er jo litt merkelig at de ikke vil undersøke det på noen måte da. Det er jo absolutt ikke normalt å gå med hodepine i 2 uker.

Skrevet

Huff da... hodepine er ikke noe kjekt.

Hadde noen dager i forrige uke med hodepine, plutselig forsvant den og jeg fikk DEN nakken! Kunne ikke vri noe på hodet, men holde det litt til venstresiden på skakke så klarte jeg fungere.

Hodepine kommer som regel av en eller flere grunner.

Har du prøvd å gjøre noe for å bli kvitt den?

Spise sunt

-og regelmessig

Drikke mye vann

Få nok luft og mosjon

Nok søvn

Gjøre noe gøy og ikke bare barn, hus og mann

Stiv i muskulaturen, nakke eller rygg eller begge deler?

Er det noe som irriterer deg, bekymrer deg, plager deg, uroer deg?

Kan være noe du ikke er klar over, noe som underbevisstheten gnager på også. Eller noe i fremtiden du gruer deg til, det kan og være ubevisst.

Legene gjør ikke stort med hodepine dessverre.. rett og slett fordi man må gjøre noe med det selv. 2 uker er jo heller ikke "lenge", i en leges øyne.....

Lykke til, og god bedring!

Skrevet

skjønner at de prioriterer akutt syke, ække det... bare skjønner ikke at det skal være så fullt med en gang de åpner.... har aldri vært noe problem å få time på dagen før...

ja ja, sånn er det når legen er populær....

Skrevet

men du vet pågangen går i bølgedaler. der jeg jobber har vi en periode med nesten sprengt kapasitet, KUN ø.hj. som kommer inn daglig, og ellers nesten 3 ukers ventetid.... I andre perioder (mesteparten av året) har vi liksom 3 dagers ventetid på vanlige ting, og masse som kommer inn samme dag. så det varierer om hvor mye sykdom som går rundt om kring.

Skrevet

har slitt med dette før, så legen er klar over det... vært til utredning og sånn, men siden jeg var gravid på det tidspunketet var det mye de ikke kunne gjøre, også stoppet det opp...

får vel bare vente til jeg får snakket med han....

Skrevet

Hvorfor ikke ringe en naprapat? Få deg en behandling eller 3.

:-)

Skrevet

hva gjør de da? er lei av å knaske på smertestillende, liksom....

hadde vært så greit å komme tilbake på jobb UTEN hodepine... har hatt ferie en uke nå, og trodde det ville gå over når jeg fikk slappet av... men neida... ikke har jeg orket å gjøre det jeg egentlig skulle gjort heller...

Skrevet

Du, ring til den fysio/kiro-klinikken på Brynsenteret!! De er superflinke, finner fort ut grunnen til hodepinen din. Legen vil vel ikke gjøre noe annet enn å kurere symptomene.

Tlf.: 22 76 05 50

Skrevet

har en kompis som er fysioterapaut, så jeg kan gå til han. får det billigere, men må betale, og jeg har ikke penger til det akkurat nå...

på bryn må du ha rekvisisjon tror jeg... og da må man jo til lege uansett...

Skrevet

Bare dra ned til legen du. Da tar de deg innimellom. Jeg har en veldig poppis lege så hvis jeg MÅ ha se han samme dag drar jeg bare ned for hos han må man vente noen dager. Det er flere som gjør dette har jeg sett. Da får jeg time uansett for de tar meg innimellom. Må kanskje vente en stund, men får i hvertfall time!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...