Gå til innhold

Bilstol - Emmaljunga eller Britax?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og kikket på bilstol i går :) Damen i butikken sa at hun hadde valgt Britax hvis hun skulle kjøpt nå. Stolen var grundig testet, og passet godt til babyer med lang rygg (vi er begge høye) - dvs at den kunne brukes noe lenger enn andre babystoler.

Den kostet 1699,-

Men i siste liten kom hun på at de hadde fått inn Emmaljunga sin - tilogmed i samme farge som vogna vi har. Hun hadde lite erfaring med denne, men mente det også var en bra stol... Fordelen med denne er jo at jeg kan klikke den rett på understellet på vogna. Pris 1499,-

Begge var lette.

Noen med mer erfaring, eller som har lest noe om særlig sistnevnte da? Eller som vil anbefale noe helt annet? Jeg er lysegrønn på bilstoler:) Vi har ikke ISOfix i bilene våre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at emmaljunga sine er bra. Maxi cosi og be safe har kommet best ut i ulike tester. Har lyst til å gå for maxi cosi cabriofix selv, men det er ikke enkelt å velge. Alle skal visst nok være veldig trygge. Kanskje noen som har prøvd noen av stolene kan foreslå noe?

Skrevet

Britax kom dårlig ut i forbrukterrådets test. Besafe og Maxi-cosi kom bra ut. Emmaljunga vet jeg ikke noe om.

Skrevet

britax var best i test et annet sted.... min datter trives kun i britax. hyler i alle andre seter! det er mykere og de ligger bedre med hodet.

Skrevet

jeg ville tatt maxicosi..

syns britax sin blir så bratt i ryggen..liker jeg ikke til så små babyer..i maxicosi sin ligger de nærmest...den er og den som har vunnet de fleste testene her til lands

Skrevet

jeg har forresten hatt maxicosi til negge mine gutter på 2,5 og 5 år..og går for den en tredje gang her når vi måtte kjøpe ny til lille som kommer i oktober. ikke vært anna enn veldig fornøyd med de stolene..lette og greie å montere er de og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...