Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Kjøpte en pakke i går og leste bruksanvisningen. Er det virkelig så mye styr som det virker som?? Med plaster og styr??
BettyBoob Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 på jobben hos meg så bruker vi plaster versjonen av EMLA på barna som skal i narkose. Det er ikke noe styr Men har du bare kremen, så må det plastres bra ja!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2007 Er det en versjon med bare plaster????? Hvorfor sa ikke dama på apoteket det da? Hmmm... Nå må det jo smøres på tjukt lag med krem også plaster oppå der som skal rives ditt og rives datt.. Og må jeg smøre og plastre hele låret da, jeg vet jo ikke akkurat hvor helsesøster skal stikke! Ble langt mer styr enn jeg hadde tenkt ;-))
Smellt P. Tjukka Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Må le litt ! Det er ikke styr i det hele tatt ... Ta på en klæsj krem og sett plastret oppå ...VOILA ! Kremen er mye mer effektiv enn plastret , vi brukte bare kremen på jobben min til de små !
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2007 Hehe.. Men i følge bruksanvisningen så virket det som det var så mye dill. Dra av teip 3 steder på plasteret og diverse også står det at kremen skal brukes i samråd med lege. Kanskje du kan tipse meg hvor på låret jeg setter krem og plaster før vaksine da? Midt på låret? Jeg har jo sett bort de andre gangene hun har fått vaksine, så vet ikke hvoe helsesøster setter dem. Blir takknemlig for svar )
Kamomille Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 dersom det er vanlig vaksine til et lite barn, ville jeg ikke burkt emla i det hele tatt!!! Altfro mye styr for såååå lite. Det lille stikket gjør ikke så vondt for barnet. Ville heller satset på emla hvis det avr snakk om blodprøve, veneflon etc, men ikke for en vaksine......
Storebror & Lillesøster Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Er det til ungen din,hvor gammel er h*n? Har ikke brukt det til min,går jo fort over,om ikke de er veldig redde da. Om du setter det på oppe på låret så stikker hun nok der plasteret har vært.
Storebror & Lillesøster Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Sist vi tok sprøyte kjente han det ikke en gang,var vel 5 mnd.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2007 Er til 1 års vaksinen til datteren min. Hun gråt fælt når de stakk på 3 og 5 mnd. vaksinen. Men gikk jo fort over da.. Har kjøpe en pakke med emla krem men er plutselig ikke så sikker på om jeg kommer til å bruke den alikevel. Jeg har hørt om andre som har brukt den til vaksine, og da hørts det så fryktelig lettvint ut med sånn krem.
BettyBoob Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 ville ikke brukt den til vaksine, vi bruker den til venefloner på jobben.
Fredpåjord Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 men har det funket bra da? For emlakremen bedøver jo huden der man stikker nålen gjennom, men vaksiner settes dypt intramuskulært (i en muskel) og det som gjør mest vondt med en vaksine er spreng når man presser selve vaksinevæsken inn i dette muskelvevet.. Jeg tror jeg hadde droppet det, var jeg deg, men om du vil prøve, så skader det jo ikke. Forøvrig enig med de over - krem funker best, men det er litt irriterende fordi "plasteret" man setter over er bare en tynn plastfilm, og småbarn piller og trykker og herjer og vips så har de skvist kremklatten bort og alt sammen ligger feil sted og utenfor plasteret. Det viktigste for at en vaksine ikke skal bli så vond er at væsken om mulig er romtemperert (ikke helt kjøleskapskald), at man stikker nålen kjapt inn og at man presser stempelet og dermet væsken _langsomt_ inn. Det siste punktet tror jeg veldig mange synder mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå