Topp 10. Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Kanskje et teit spm, men jeg lurer litt på hvordan dere forklarer til legen at dere plages med bekkensmerter?? Har vært sykmeldt siden uke 7, (2 juni) av ekstrem svangerskapskvalme... og har begynte å kjenne ryggplager for 2 mnd siden, som feks mye stiv i korsrygg og vanskeligheter med å bøye meg framover... Men siden det var pga svangerskapskvalmen jeg fikk sykmelding så nevnte jeg ikke ryggplagene. Men nå plages jeg veldig av bekkenplagene, kan ikke gå en tur på 100m før kroppen feilbelastes og stivner når jeg først setter meg ned! Sliter med å sove for all bevegelse på natta gjør vondt... men kjenner ikke noe spesielt til det på morgenen bortsett fra stølhet. Skal til legen i slutten av uka... burde jeg da nevne alt dette?? Eller vente til kvalmen går over.... Føler det blir så mye syting på en gang!! Hvordan forklarte dere bekkenplagene og ble dere undersøkt?? Huff..... litt tåpelig spm, men håper noen vil svare!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 du bør jo nevne bekkenet da slik at du kan få henvisning til fysio.
petite fleur Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Det er bare å si det som det er, man kan jo feile flere ting på en gang:) Jeg forklarte legen min hvor jeg hadde vondt og hvilke situasjoner jeg hadde mest viondt. For undersøkelse måtte jeg legge meg ned på benken - først tok hun godt tak i begge hoftene mine og presset hardt ned (urk), så kjente hun såvidt oppå symfysen (det var ikke nødvendig å presse der, fordi det gjør konstant vondt der og jeg ynket meg bare hun tok på det).
Mamzen Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Hei! Fortell akkurat hvor du har vondt, så er det en mulighet for at legen undersøker deg, bøyer på føtter osv, så skal du si når du har vondt. Dette er vel kanskje fysioterapautene mye flinkere til, der måtte i alle fall jeg ta masse bøy og tøy tester, slik at de ser at du virkelig har bekkenløsning og ikke vondt i ryggen eller noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå