Gå til innhold

Ang. homofile og barn og fordommer osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så lenger ned her at solstråla fikk en del pepper fordi hun ikke likte at man tuklet med naturen. Jeg er helt enig med solstråla. Og hva i alle dager er galt med å være fordomsfull? Det er jo helt latterlig å rakke ned på folk fordi de er fordomsfulle. Fordomsfullhet spiller en stor rolle i det som i dag kalles norges lover.

Et barn bør bli født til de beste forutsetningene, og i min bok så hører morsmelk til i det bildet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

såååå om man er lesbisk så går det greit da? *fnis* Da har man jo morsmelk.. Høhø!

Skrevet

Hva med oss hetrofile som ikke har morsmelk og må gi mme da?? Har ikke vi rett på å få barn da???

Hahahaha:)

Skrevet

det må være et av de mest uintelligente innleggene jeg har sett her inne.. fordumsfullhet spiller en stor rolle i norges lover????

my god! og om de beste forutsetninger for ett barn er mm, så stakkars alle de som ikke får det liksom, snakk om å være trangsynt!!!!!

Skrevet

Du vil ikke gjeninnføre den loven om at "Jøder har ikke adgang til Riket" med det samme også da, siden du syns fordommer er så kjekt?

Skrevet

Så... de som ikke har muligheten til å gi mm og kan bare gi mme...de burde egentlig ikke fått barn de da??

Så selv om jeg ikke hadde nok morsmelk til barnet mitt og måtte etterhvert gi kun mme, så ble ikke barnet mitt født til de beste forutsetningene?

Så det at jeg elsker datteren min over alt og gir henne all kjærlighet og omsorg...det teller ikke? fordi jeg ikke hadde morsmelk??

Et par jeg kjenner de kunne ikke få barn "naturlig" og måtte ta kunstig befruktning... de tuklet med naturen etter det du sier... tror du at ungen dems har det jævli fordi de to ønsket seg barn så sterkt at de måtte gå til det skrittet å ta kunstig befruktning? Er de mindre egnet til å kunne ta seg av et lite barn bare fordi venninna mi ikke kunne bli gravid på den naturlige måten??

Dette er det latterligste innlegget jeg har sett her inne på lenge.

Skrevet

Nå må du ikke la ting komme ut av perspektiv. Jeg vil anta at alle dere som ikke har ammet har _prøvd_ å få det til, noe som en mann helt klart ikke på noen måte vil være i stand til (uavhengig av hva juritzen måtte mene om den saken). Og det er fortsatt forskjell på å "tukle" for et heterofilt par og et homofilt par. Noen har forutsetningene og andre har ikke.

På enkelte områder er det helt greit å ha fordommer, og jeg mener fortsatt at solstråla fikk ubegrunnet pepper. Og til white lily som ikke hadde peiling på lovverket og fordommene: Fordommer er i dag et negativt ladd ord, mens de i sin opprinnelse ble brukt som en foreløpig dom før den endelige dommen ble gitt. Fordommer har altså ikke alltid vært negativt. Og det går helt fint å ha fordommer mot _en_ ting uten å dra inn jødeforfølgelsen, der kan man begynne å snakke om latterlig innlegg! Og er det ikke fordomsfullt å dra alle som har en fordom over samme kam? Fjollekjerringer!

Skrevet

Øh ... vet du hva ordet "fordom" betyr? Det er noe man mener om en ting uten å ha fakta rundt fenomenet; en antagelse man gjør seg fullstendig ubegrunnet eller basert på generelle fakta. Om du leser om en voldelig pakistaner i VG, og deretter går rundt og tror alle pakistanere er voldelige - ja, så har du en fordom. Og det er selvsagt ikke en bra ting å ha. At det skulle være "latterlig å rakke ned på folk fordi de er fordomsfulle" er dermed så dumt at det knapt fortjener motargumentasjon.

Men over til det du egentlig forsøker å diskutere - om homofile bør få barn. Solstråle69 erklærer ganske kontant at "homofile og lesbiske bør ikke få barn," og forsøker så å argumentere med "naturlighet." Da blir det for meg naturlig (d'oh) å anta at hun så også er i mot ting som adopsjon til heterofile par (når ble det naturlig at et hvitt par fikk et brunt barn?), IVF og lignende til heterofile par (kan de ikke få barn, så kan de ikke få barn - det er naturskapt), organtransplantasjon (det er selvsagt ikke naturlig at noen går rundt med en annens hjerte), bilkjøring (bensin æ'kke mye naturskapt) og så burtefter. Dette avkrefter hun så vidt jeg kan skjønne argumentasjonen, og resten av tankerekken faller dermed på grus.

NATUREN har satt mennesket i stand til å utvikle ting, og utviklingen de foretar seg er dermed like naturlig som om vi skulle levd på steinaldernivå. Det er forresten først de siste hundre årene menn har begynt å ta noe særlig del i barneoppdragelsen, så sånn sett er vel det helt unaturlig - og et barn med to mødre burde da ligge, naturlig sett, bedre an enn ett med bare én.

Om et barn fødes inn i en familie bestående av f.eks to mødre, finnes det ikke et eneste bevis på at dette er til noen som helst skade for dette barnet. All forskning som foreligger tilsier at disse barna får det like bra som alle andre barn, og noe forskning mener at mødrene deres er mer ressurssterke enn gjennomsnittet. Dersom det eneste argumentet dere da kan komme opp med er "det er unaturlig" - uten å kunne si noe som helst om følgende: Hva er bedre med å vokse opp i et heterofilt hjem enn et homofilt, og hvilke negative følger mener du det får for barna? Ja, så er dere fordomsfulle - altså uvitende, generaliserende og forhåndsdømmende.

(Morsmelk? Vel, flere lesbiske foreldrepar enn streite sørger for amming, så det veier vel forsåvidt opp for de temmelig få homsene som får unger uten en mor. Mener du også at f.eks brystkreftopererte kvinner ikke bør få barn?)

Skrevet

Det er ikke alle med de naturlige forutsetningene som skulle hatt barn heller. Man kan jo spørre seg om det er bra for barnet å ha en mor som var 14 år eller 50 år når det ble født også? Jeg har absolutt ingen tro på at slike regler (ikke tukle med naturen) du viser til vil gi de beste foreldrene! Men at det burde være en slags lisensordning/godkjenning etc av foreldre før de fikk barn, uansett, det hadde vært bra! Da hadde man unngått at idioter avlet idioter ihvertfall...... Sorry, men idiotiske innlegg, krever sleivspark i svara!

Skrevet

Latterlig innlegg spør du meg.

Sett deg ned nestegang og TENK når du skal skrive et innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...