Northernlights Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Naa har vi hatt hunden vaar alene ei stund, og jeg skal si vekta hennes har gaatt nedover! Fra aa vaere veldig stor rundt magen (les:Overvektig til tusen),er hun naa en nesten perfekt hund, -som hun skal vaere. Er vel ikke farlig aa slanke henne fort? Vi "slanker" henne vel egentlig ikke, bare lar henne faa det en normal hund skal ha hver dag. Er vel sikkert ikke en spesiell maate aa slanke hunder paa,annet enn det her,er det? (Naar svigerforeldrene mine passet hunden mens vi bodde i en annen stat, spiste hun ALT de spiste, kaker og kjeks og sjokolade inkludert) Har problemer med hundetigging rundt matbordet (avvenner henne denne uvanen naa), men det er jo ikke greit naar hun har blitt bortskjemt i snart 3 aar...
<3 + <3 + ? Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Så lenge hun får det en "normal" hund skal ha, så er det ikke farlig. Vi slanka hunden vår da vi fikk den (omplassering), for den var skikkelig feit. Han gikk ned fort, men det stangerte da han nådde normalvekt.
Northernlights Skrevet 18. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2007 Hun var 5,5 aar da hun kom hit, men det er bare det siste aaret hun har lagt paa seg saa mye. Jeg fikk sjokk bare ved aa se henne fra januar til mai. Var veldig streng med svigerforeldrene mine, og sa kraftig fra om at dette var farlig for henne. Sjokoladekake skal jo saa absolutt ikke en hund ha! Men jeg tror at saa snart jeg dro tilbake de 150 milene unna hvor jeg da bodde,saa tror jeg de maatte ha gitt henne det de oensket likevel... Naa derimot er de ikke her, og bare paa 3 uker har hun gaatt nedover i vekt. Hun begynner aa ligne seg selv igjen. Hun orket knapt gaa paa tur i begynnelsen. Bare pesinga,stakkars. Men naa orker hun mye mere =o)
<3 + <3 + ? Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Uff, det er så synd på hunden når det blir slik. Labradoren vår veide over 40kg da vi fikk han, var så stor at pelsen over bakbeina ikke lå riktig pga det. Der hadde tidligere eier kompensert for at de hadde dårlig tid til hunden med å gi mye mat. Han var rimelig misfornøyd de første ukene ja. Labradorer er jo noen matvrak da :-) Men i dag er han sunn og fornøyd og verdens beste hund. Skal se du får en helt annen hund når kiloene er borte :-)
Northernlights Skrevet 18. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2007 Jeg har hatt henne siden hun var 3 mnd gml =) Men fikk ikke ha hund da jeg flyttet fra eksen min, inn i en annen leilighet. Saa jeg tok med hunden ned hit,og de passet henne. Veldig snilt av dem, men de ga henne altfor mye "godt"... Hun ser glader ut enn paa lenge, men det kan jo vaere fordi hun har faatt tilbake familien sin paa en maate. =o)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Tror nok ikke det er så farlig! De skal jo ha rett kost og masse turer og det høres det ut som hun får. Og da er helt greit! Lykke til, får håpe hun blir en "hund" igjen! Ikke greit for hunder å være for tjukke, det tærer på de. (Er det en regel at folk som passer påo.l gir hunder alt av godt ++? Da mamman og pappan min var på ferie passer foreldrene til faren min på hunden. De fikk sjokk etter å ha kommet hjem etter tre uker, hunden orket ingenting og var blitt skikkelig FEIT!!!!.. *riste på hodet* )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå