Gå til innhold

Har spist ibux jeg...

UnePune äntligen hemma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1200mg x 2....

Testa negativt bare et par dager føre...men må ha vært gravid da likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gjør det ikke mer, og sats på at det går bra. Det trenger jo ikke bety at det skjedde noe skade. lykke til :)

Skrevet

Nei, det går vel som oftest bra. Jeg pleier aldri å ete tabeletter, men tok de i forbindelse med en øyeoperasjon. Hadde jo testa negativt, så trodde jeg var safe.

Skrevet

1200 mg....det var svære tabletter*ler*

Her har jeg tatt en del ibux gjennom to svangerskap. Kjenner flere andre også. Men vi alle har tatt det i samråd med lege altså. Jeg anbefaler selvfølgelig ikke at andre skal ta det, men ville bare at du skulle vite det. Det har gått kjempefint med alle oss, så jeg tror nok at du kan slappe av og satse på at dette har gått bra.

Dessuten var dette såpass tidlig i svangerskapet at du er nesten garantert at det ikke har påvirket på noe vis!

Lykke til!

Skrevet

Var 600mg x2 den ene dagen, og samme dagen etter.

Skrevet

Det er slike jeg bruker i forbindelse med migreneanfall, mens nå i svangerskapet tar jeg kun 200 mg.

Uansett...jeg tok nok også noen 600 mg før jeg visste at jeg var gravid + andre medisiner... Var på UL for to uker siden og alt var fint inni magen. Jeg var også kjemepbekymret, men da sa legen min:

"hadde du bare visst hva folk har hatt i seg av medisiner og alkohol + annet før de vet at de er gravide, så hadde du fått sjokk. Det går som regel bra".

Vet ikke om dette var noen trøst... Men jeg håper at det får deg til å slappe litt mer av :o)

Lykke til!

Skrevet

Trur jo innerst inne det går greit...men synes 1200mg på en gang to ganer høres litt mye ut om gangen! Men jeg er ikke vant til tabeletter i det hele tatt da.

Skrevet

Jeg tar to i gangen ved anfall. Skal være enig i at det var en voldsom dose du fikk i forhold til at du normalt ikke tar smertestillende. Men nå vet ikke jeg hvilke smerter det var snakk om her.

Det går nok fint :o)

Skrevet

Laseroperasjon av øynene, fikk bare beskjed om å ta de...skulle egentlig tatt flere dagen derpå også, men jeg følte ikke jeg trengte.

Skrevet

Har ei tante som jobber på apotek, og hu hadde vært på kurs i helga.. Der hadde de lært at man ikke skulle ta ibux eller naproxen i siste trimester, fordi det kunne føre til at hullet i hjertet (som alle fostre har) lukket seg for tidlig, eller ikke lukket seg i det heletatt..

Jeg stussa litt på det, siden jeg har hørt at man ikke skal ta det i svangerskapet i det heletatt, men hu hadde da altså lært at det var kun snakk om siste trimester.. Så da er det nok ikke farlig at du har tatt det så tidlig :)

Skrevet

lizzie81: Man skal ikke ta ibuprofen i svangerskapet uten at det er strengt nødvendig, og siste trimester er det kontraindisert dvs at det absolutt ikke skal tas.... bare sånn at ikke noen skal misforstå og tro det er helt ufarlig å ta det tidlig i svangerskapet.......

Skrevet

UnePune: Det kan gi økt risiko for skadelig effekt tidlig i svangerskapet, men det beste er nok å slappe av og satse på at det har gått helt, helt fint;)

Skrevet

Ja, jeg får jo ikke gjort noe fra eller til nå...gjort er gjort! =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...