En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 1 måned siden hastekeisersnitt nå, og jeg lurer på når jeg kan begynne å ri forsiktig igjen. Begynner rolig på tur først tenkte jeg, men vil være sikker på at det går bra for kroppen sin skyld først. Når kan jeg også begynne å ri aktivt igjen, sprangridning osv? Noen med erfaringer??
bodøjente Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Ville ventet til jeg hadde vært på 6 ukers kontroll... Skal jo ta det med ro i 8 uker etter keisersnitt.
Fia tobarnsmor Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Jeg hadde ventet en måned til tenker jeg. Jeg rir selv, men har ikke begynt før akkurat nå i det siste. (3 mnd siden ks. En måned etter ks følte ikke jeg at alt var grodd inni magen:-) Så hør med legen på 6 ukers kontrollen!
monyh Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Hei, jeg snakket med fysioterapaut sjefen når jeg var på sykehuset. Hun sa at det var ikke noe problem å ta rolige turer så lenge du orket selv. Ridning var vist mye bedre og mindre belastende enn f.eks en joggetur. Jeg rei fire dager etter jeg kom hjem og har ridd siden. Har så smått begynt og hoppe igjen, men bare kort tid og ikke høye hindre. Tror det er greit og ta det litt med ro, ta det gradvis. Sikkert mange meninger om dette, men med meg har det iallefall gått kjempe fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå