Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Laget ei flaske til frøkna i sted, men så sovnet hun. Kan jeg da varme den opp igjen neste gang hun skal ha mat.? Blir sikkert ikke før i måren tidelig.. Vet det er mange som blander ut melk for en hel dag,for så å varme opp igjen når barnet skal ha. Her kokes det vann på flasker og settes i kjøleskapet. Blir varmet opp igjen og blanda når frøkna skal ha mat. Så jeg lurer da på om flaska kan stå i romtemperatur/kjøleskap og varmes opp igjen til frokost, eller skal jeg bare skylle den ut i vasken med en gang?
hurra1971 Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Etter det jeg har forstått (og praktiserer selv) holder ferdigblandet mme seg max én time i romtemperatur. Jeg tar heller ikke vare på rester i kjøleskapet. Ganske mye mme går ut i vasken for å si det sånn, men det får heller stå sin prøve. Jeg har forstått det slik at mme alltid skal blandes rett før barnet skal drikke den. Det at man lager istand for en hel dag osv var veldig vanlig før (og praktiserers fortsatt av mange), men det anbefales ikke lenger. Årsaken til dette er at man i den senere tid har blitt mer oppmerksomme på at bakterier i mme kan blomstre opp ganske raskt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 ok. Takker for svar. Da får det bare gå i vasken,så er vi på den sikkre siden. Litt kjipt at en hel flaske på 2 dl skal gå i vasken, blir jo dyrt det etterhvert, om det skulle skje ofte. men, men...
Kaja_07 Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Her lager jeg for en hel dag... Selv om det står på pakkningen at man ikke skal gjøre det så gjør de aller fleste det. Har en sunn og frisk gutt..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Lager du flasker ferdig for en hel dag og setter de i kjøleskapet?? Varmer du de i micro'en til ca 37g når han skal ha mat??
mammantilverdensbestebarn Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Jeg lager ofte en flaske på kvelden før jeg legger meg, som lillegutt får når han våkner på morgenen. Setter den i kjøleskapet med en gang den er laget. Han har ikke tatt noen skade av dette! Til og med på barsel lager de jo opp melk for et helt døgn.... Tror bare det står på pakken at det ikke skl lagres, fordi produsenten vil ha sitt på det rene...
Kaja_07 Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Lager på morningen til hele dagen - setter de i kjøleskapet med en gang de er laget og varmer dem opp til riktig temperatur i avent-flaskevarmer før hver gang. På kvelden lager jeg en som er til det første måltidet på morningen.
Alba44 Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Jeg lager fersk melk til måltidene på dagtid med ferdigkokt vann som varmes, men på natta har jeg et par ferdiglagde flasker med mmei kjøleskapet. Helsesøster sa det er helt greit. Hvis den melka du lagde var varm, så hadde jeg helt den ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå