Gå til innhold

Noen som har studert mens pappaen har tatt permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter baby nr to nå i februar og har veldig lyst til å begynne å lese litt studier.. Tenkte derfor at pappaen kunne tatt permisjonen for å hjelpe meg med dette.. Er det noen av dere som har gjort dette? Hva studerte dere i såfall, og er det mulig å gjennomføre dette som privatist? Vet ikke helt hva jeg vil begynne med så det er greit med litt ideer og erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei..

Jeg studerte fullid (Sykepleien) da jeg fikk første man, mens samboer tok pappa permisjon i 7.5 mnd. Dette gikk kjempe bra og jeg angrer overhod ikke på det i dag. Vi fikk mye tid sammen som familie samtiig som samboer fikk ett utrolig godt forhold til sønnen vår. Og ikke minst han fikk opleve hvordan det er å gå hemme!! Samboeren min er i dag utrolig takknemlig for at han fikk muligheten til å være hjemme. Vi bodde rett i nærheten av skolen, så jeg ammet ham frem til han var 9 mnd, pumpet meg når jeg var i prasksis. Sønnen min var bare 6 uker da jeg gikk tilbake til studiene, men jeg kan anbefale dette på det sterkeste. Vi fikk i hvertfall mer ti sammen som familie enn hvis far skulle jobbet..

Skrevet

Har fungert veldig bra for oss også. Eneste minus var at jeg mistet melken pga stress i forbindelse med eksamen, eller kan det ha vært fordi jeg ble gravid igjen?

Jeg studerte juss, og var mye borte. Men pappan fikk iallefall utrolig god kontakt med våres lille prins! Jeg hadde de tre første mnd hjemme og passet på å kose meg max da. Nå er jeg som sagt gravid igjen og kommer til å ha eldstemann hjemme noen dager i uken når denne kommer (og jeg forhåpentligvis er ferdig med studiene)for å ta igjen litt av det"tapte". Men kommer ikke til å ha han hjemme på full tid fordi han er så glad i å leke med andre barn selv om han bare er 10 mnd.

Skrevet

Jeg har termin i februar og skal være hjemme til sommeren.Etter det starter jeg på sykepleien og pappan skal være hjemme ett halvår.Han gleder seg kjempemasse!

Skrevet

Jeg har termin med nummer tre i februar, og i begynnelsen regner jeg med at jeg kommer til å ta henne med på forelesninger (så sant hun er stille og rolig), og fra august skal pappa'n være hjemme med henne! Jeg tar 40 studiepoeng nå i høst, sånn at jeg slipper unna med 20 studiepoeng over jul, og av erfaring så tror jeg det skal gå veldig greit! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...