Gå til innhold

TUIfly Nordic til Phuket med baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi hørt og lest så mye forskjellig, men saken er at vi har bestilt en tur til Phuket når babyen vår er 4 mnd gammel. Og alle sier forskjellige ting når det gjelder bagasje/vekt/barnevogn etc.Det varierer visst fra selskap til selskap forstår jeg, og reglene forandres stadig.

Men er det noen som har reist med TUIfly Nordic til Phuket (evt annen destinasjon) og vet noe om bagasjekvote og barnevogn ombord? Vi ønsker å ha med oss en skikkelig Simo kombivogn da babyen er så liten og vi skal være borte en hel måned. Regner med at hun er for liten til en trille og at hun trenger å ligge i skyggen og sove mye. Noen steder står det at man kan ha med seg vogn utenom annen bagasje, andre steder står det at vognens vekt må inngå i den voksnes bagasjekvote. I såfall er det vel umulig å få med seg en Simovogn, den veier jo en hel del. Lurer også på om vi kan legge et lite Maxi Cosi bilsete oppi vognen før innsjekking da tanken på løs baby i bil i Thailand ikke frister særlig......

VELDIG takknemlig for svar!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har ikke fløyet det til Phuket, men til Mallorca. Jeg håper virkelig det er bedre plass ved setene til Phuket enn vi hadde til Mallorca! Fikk nesten ikke rikka oss, og det er ikke mye gøy med en baby på fanget. Jeg holdt på å bli gal! Og vi fløy bare i 3 1/2 time...

Når det gjelder bagasje, så tok de i hvertfall vogna for seg da vi fløy (vi har en Emmaljunga, så de er jo ganske like). Jeg så flere som putta et barnesete oppi vogna når de sjekka den inn. Dette må jo sjekkes inn for seg selv som spesialbagasje. Regner ikke med at det blir noe problem for dere.

Håper dere får en flott tur! Vi har vært i Thailand en gang, og vi skal helt klart tilbake!

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har vært i Thailand flere ganger og er helt enig med deg i at det er et sted man må tilbake til. Så flott er det faktisk at selvom jeg såvidt overlevde tsunamien første gang jeg ar der så vil jeg tilbake igjen og igjen. Dette blir første gang med barn og derfor en annerledes tur. Jeg har vært i kontakt med flyselskapet i dag og har fått noen svar derfra også. Det stemmer som du sier at man får ta med vogna gratis, og vi kunne også sjekke inn barnesetet. Mot et gebyr på 600 kr kunne vi også få med 10 kg bagasje til babyen, og det kan nok være greit tror jeg.

Høres slitsomt ut å ha baby på fanget hele veien ja, og flyturen til Phuket er jo cirka 14 timer, så vi skal kaste oss på telefonen og få sikret oss sånn basket på veggen! De gangene jeg har reist før har det IKKE vært god plass verken i setene eller til bena, så jeg regner ikke med at det er det på TUI heller......Håper dere også får en flott tur neste gang dere besøker Smilets land!

Skrevet

Oj da, var du der under tsunamien? Godt å høre at det gikk bra da! Hvor var du da? Vi var der akkurat et år før tsunamien. Husker jeg våkna opp og så det på nyhetene. Fikk helt sjokk, og tårene bare trilla...

Skal dere være der lenge nå eller? Jeg ville nok også betalt for ekstra bagasje for babyen ja.

Da vi var der, fløy vi med Thai Airways, og det var skikkelig bra. Anbefaler det virkelig hvis dere skal dit flere ganger. Det var god plass ved setene, alt var gratis, og servicen var upåklagelig!

God tur! :)

Skrevet

Tsunamien var en grusom opplevelse. Vi var på Phi Phi Island og der ble nesten hele øya rasert og alt var kaos. Jeg våknet opp, gikk på stranda og så kom bølgene. Fikk helt sjokk jeg også. Egentlig veldig rart at man vil tilbake dit, men det vil de fleste som var der har jeg hørt.

Og nå gleder jeg meg veldig til at babyen som blir født på høsten og må pakkes inn i varme klær og tepper hele tiden skal få en hel måned i lette klær og bare tær. Skal få bade og kose seg og leve det enkle liv en stund.

Skrevet

Phi Phi ja, den ble ganske ødelagt... Godt det gikk bra da!

Og jeg syns det er så bra at dere som opplevde tsunamien reiser tilbake, at folk ikke har blitt skremt! Thailand er et flott land med flotte mennesker, men de er veldig avhengige av turismen.

Ja, blir nok godt for både dere og babyen og komme dit å bare slappe av og kose dere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...