Gå til innhold

Diarè!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 20mnd har hatt tynn mage i over 2 uker nå.Bæsjer mange ganger i døgnet, begynner å bli bekymret. Hun spiser dårlig og alt hun får i seg renner rett ut igjen. Har i dag også hatt elveblest lignende utslett. Var hos fastlegen igår og fikk imodium til henne, men har ikke gitt det står det ikke skal gis til barn under 12 år! Har i kveld vært på legevakten og fikk beskjed om at jeg ikke skulle gi henne det, skulle kjøpe Gem å gi + masse drikke. Uff er ikke greit dette, Fastlegen sendte henvisning til ped pol håper jeg hører noe derfra snart. Noen som har gode råd eller vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, dette hørtes ikke greit ut! hun kan jo ha fått i seg en stygg bakterie eller noe, og det er jo greit å sjekke. E.coli, salmonella - kan være så mangt! Håper på snarlig bedring hos snuppa di og at dere kommer fort inn til ped pol!!

Skrevet

Jeg har hatt diare mer eller mindre siden mars (pga en kronisk tarmlidelse) så har fått litt erfaring med det der. Ikke det at jeg tror at datteren din har det altså.. men tenkte i forhold til kost.

Litt salt kjeks eller potetgull er bra. Saltet binder væsken i kroppen. Du kan også gi saltstenger. Når du gir drikke så gi gjerne med sukker. Når blodsukkeret blir for lavt blir hun slapp, og dermed også dårligere matlyst. Gi hun ellers stort sett det hun vil ha av mat så lenge hun får i seg litt. Gjerne kokt ris om hun liker det, ris virker stoppende på magen. Vi anbefalle på det sterkeste og gi henne biola med blåbær hver dag. Ofte når man har en mageinnfeksjon forstyrres bakteriebalansen i tarmen. Biola hjelper kroppe tilbake til normal bakterieflora i tarmen. Du kan også få kjøpt melkesyrebakterietabletter på apoteket (Er ikke sikker på om det kan brukes av så små, så hør for sikkerhetsskyld på apoteket) Men om du får i henne f.esk en boks biolayoughert om dagen hjelper det masse! Finmost eple kan binde magen, men da må det være helt mos. Ristet loff, eller loff generelt. Bolle, om hun vil ha virker også bindende på magen.

Tror ikke jeg kommer på mer nå.. ;o) Håper du fikk noe tips i alle fall og god bedring til jenta di!

Skrevet

Uff, det ble masse trykkleif her. Håper du forstår likevel.

Har en liten pode som liker å rasere mammas laptop! Mangler noen taster her ;o)

Bare spør om du lurer på noe, kanskje jeg kan svare det.

En ting jeg oppdaget på meg selv er at pasta er lurt. Spaghetti og makaroni. Tror det er pga at det inneholder mye stivelse. Det virker på meg i alle fall så du kan jo prøve.

Skrevet

Takk For du tok deg tid til å svare. Skal kjøpe biola i morgen, håper dette gir seg snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...