boble <3 Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Er så lei meg...Jenta mi blir 9 uker på fredag og det ser ut som melka mi er på vei til å forsvinne. Skulle pumpe meg i går og fikk ut kun 40 ml til sammens på begge bryst( ligger vanlig vis på 100-125 ml på en pupp) Dro på helsastasjon i dag og jenta har kun lagt på seg 30 gram på 1 uke. De hadde ingen spesielle råd til meg, bare det å legge henne til oftere og ikke gi opp. Jenta gulper mye og virker mett, men nå når jeg skulle pumpe er det sammme tralten igjen får kun ut 40 ml. Kan jeg pumpe videre i samme beholder om noen timer for å prøve å samle opp litt melk? Noen som har vært i samme situasjon og har råd? Blir helt frustrert jeg og kjempe redd for at melka skal forsvinne helt:0((( Ble litt langt dette, men håper noen har noen gode råd til meg.
Expat Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Hei! Don't panic. Det er en god start. Ring legen i morgen og hør om utdrivingsspray og hs om en god elektrisk pumpe du kan låne. Amme oftere er helt rett om hun gulper mye. Men er hun ulykkelig da? Det som kommer ut ved pumping betyr lite. Baby får ut mye mer!
boble <3 Skrevet 18. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2007 Åhhhh tusen takk for svar:0) Skal ringe legen min i morra ja. Har avents elektriske pumpe, men prøver nå den manuelle delen for føler jeg får tømt meg helt med den. Hun virker heldigvis ikke ulykkelig og heller ikke spesiellt sulten,godt åhøre at hun får ut mer enn pumpen. Men vil jo være litt føre var...Ha litt ekstra mm i frysen og passe på sånn at produksjonen ikke stopper opp helt om du sjønner hva jeg mener. Ble helt paff jeg, hadde masse mm til gutten min og ammet han problemfritt til han var 1 år.
Expat Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Det skal mer enn en dårlig vektmåling før varslingsbjellene går av! Ta litt tiltak denne uka og vei igjen!
boble <3 Skrevet 18. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2007 Det skal jeg absolutt gjøre:0) Skal innom hs på torsdag da vi skal veie før og etter amming for å se hvor mye hun får i seg. Så tilbake neste tirsdag for ny veiing. Krysser fingrene får at det går seg til. Takk for råd og svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå