Gå til innhold

Ammefri fra jobben

Tvilling-77 med gullguttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på åssen dette fungerer. Jeg har allerede jobbet i en mnd nå, og styrer litt om morgenen fordi han skal ha melk først, noe som gjøre at jeg til tider er litt sein (men har fleksitid, så går det seinere). Men vet jeg har krav på en time med lønn. Føler jeg ikke kan gjøre krav på dette, da jeg kan klare meg uten, gir han bare før og etter.

Åssen er det, kan man ta den timen på slutten eller begynnelsen av dagen? Må man avtale på forhånd, eller kan man ta den timen når man trenger det. Noen her som har tatt seg slik ammerfri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntil 2 timer ammefri...

Jeg slutter tidligere, da det passer best i min jobb..

Jeg informerte sjefen om dette før jeg begynte å jobbe, og hadde med en ammeattest fra helsesøster..

Skrevet

Du har krav på 1-2 timer, men det er ikke sikkert du får betalt for denne tiden. Du selv velger når du vil ta tiden ut: Om morgen, iløpet av dagen eller på slutten av arbeidsdagen. Arbeidsgiver kan kreve attest fra helsesøster/lege om at du fortsatt ammer, men det er ingen aldersgrense for hvor gammelt barnet kan være. Jeg har fått innvilget ammefri. Gutten min er 13 mnd. Jeg har fått 2 timer pr dag med lønn, men for meg fungerer dette ikke - i realiteten blir det 2 timer pr. uke, med mye hjemmearbeid. Jeg er lærer... og strever veldig med å få det til å fungere - kan jo ikke være borte fra undervisninga mi, og det frister ikke å dar gutten ut av bhg i en time uten undervisning midt på dagen... Håper det fungerer bedre for deg! Er jo en kjempeordning;)

Skrevet

Jeg jobber i privat bedrift, og vet jeg har krav på inntil en time om dagen med lønn, men bare frem til ett års alder står det i håndboken vår. Føler meg litt teit visst jeg tar det nå, men samtidig så mister jeg jo tid med gutten min når jeg ikke tar det ut. For det første og siste jeg gjør er jo å ammen han, så jeg skulle gjerne begynt litt seinere, eller kommet hjem til han tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...