winneboo Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Jeg er så forferdelig lei av å ha migrene Jeg blir så kvalm og føles som om hodet mitt sprenger. De siste to ukene har jeg hatt et anfall hver eneste dag å jeg mildt sagt drittlei. Min migrene kommer av stress, å desverre lever jeg i en stressende hverdag som jeg ikke kan få endret. Jeg går på medisiner som jeg tar hver eneste dag å jeg tar anfallstabeletter når det trengs. Men kan bare ta max 2 anfallstabeletter i uka så det går jo flere dager hvor jeg rett og slett må bare "deale" med det, å det ender med oppkast å at jeg må gå å legge meg så fort vesla er i seng. Føler at jeg ikke har noe liv lenger, komme hjem fra jobb, har vondt i hodet, må legge meg. Nei off, skulle ønske det fantes en behandling mot migrene. Legen har ikke annent råd å gi meg enn å stresse ned, men hvordan går det ann å stresse ned i en travel hverdag med full jobb og barn? Ikke har jeg pause på jobben heller for det er det rett og slett ikke tid til, å da får jeg ikke spist så kan ha noe med det å gjøre også. Off måtte bare få dette ut tror samboeren min er lei av å høre om den migrenen min å jeg skjønner jo det Noen andre her som lever med migrene å føler at diagnosen styrer hele livet?
Mille** Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Søstern min plages veldig med migrene, hun har nå vært hos nevrolog og skal starte med epilepsimedisiner. Ingenting av migrenemed. har funket på henne, eller noen har funket en gang eller to med ikke mer. ¨ Syns ikke du skal gi opp, det må være mulig å få hjelp. Lykke til!
fiona71*2pp Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Yes... Migrene e dritt!! Har hatt det i så masse år no at æ e møkke hakke lei! Har perioda der æ får migrene opptil to gang om dagen. Våkne med det, sovne litt ut på dagen, så borte. Så tilbake, og enda kraftigere osv osv. Har prøvd masse medisin, men det som har funka raskest for mæ til no e imigran. Meeen, den kan man bare ta to av om dagen. Å enkelte daga hold ikke det, så da ligg man der.. me spybøtta, og gardinan trukke for. Æ må ligge i ei bestemt stilling, og så e det bare å be til høyere makter om at æ må få lov å sovne litt... Dessuten får æ det alltid når æ skal nåkka! Som amen i kirka! så planlegging e slutt på for min del, det går ikke. Men nevrologen min sa sist at migrene kunne framkalles psykisk. Så hvis æ gikk å va redd for å få det,så kom æ til å klare å mane det fram! Pga stress selvfølgelig.. Ønske dæ iallefall lykke til vidre, og håpe det bare plutselig bedre sæ.. for, som sagt, migrene e dritt!!
winneboo Skrevet 18. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2007 OKi takk for tips Saken er at de medisinene jeg bruker nå faktisk funker vis jeg ikke stresser..hehe..to uker før jeg begynte i denne jobben hadde jeg ikke et eneste anfall. Anfallsmedisinene funker kjempebra men som sagt kan ikke ta mer enn to i uka ellers kan de slutte å virke vis jeg tar de for ofte. De medisinene jeg bruker nå er for personer med hjertefeil, men kanskje jeg skal høre med legen angående andre medisiner.
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Jeg har også migrene, så vet hva du sliter med. Men når du ikke får satt deg ned og tatt en pause i løpet av jobb-dagen og heller ikke fått spist, så er det jo ikke rart du får anfall i grunn. Du får bare finne en måte å få tatt en pause og få spist noe, så tror jeg det vil hjelpe betraktelig. Jeg får også anfall hvis jeg stresser samt ikke får spist. Du kan jo ikke fortsette å leve sånn, og proppe deg med medisiner for å klare hverdagen. Huff, høres ikke greit ut. Du har jo krav på pause da, og du trenger det jo også.
Mille** Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Tar du blodtrykksmedisin for å forebygge anfall? Høres ut som du bør se deg etter en mindre stressende jobb, sånn kan du jo ikke ha det i lengden.
winneboo Skrevet 18. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2007 Ja jeg vet det men det er alltid noe å gjøre så får liksom aldri satt meg ned å spist, men men får spist innimellom men det er vis jeg går fra et sted til et annent, eller vis jeg kjører, men har ikke hatt noen stillesittende pauser ennå gitt. Ikke kan jeg ta anfallsmedisiner på jobben for de fungerer som sovetabeletter så blir så søvnig av de, men de andre pillene jeg tar hver dag har ikke noe innvirkning sånn sett for de er bare forebyggende. Hva slags medisiner går du på å fungerer de for deg?
winneboo Skrevet 18. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2007 Ja burde egentlig ikke ta de for har lavt blodtrykk fra før, tror kanskje det er derfor jeg er svimmel så ofte. Men nå har jeg akkurat økt dosen så kanskje derfor kroppen min reagerer. Men passer alltid på å ta de på kvelden å ikke rett før jobb.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg gikk på Cataflam før da jeg var mye plaget med migrene, de fungerte kjempebra. Anbefales:o) Har du sjekket synet ditt, kanskje du trenger briller?Samt at det kan hjelpe og drikke mye vann og spise sunt...... Håper du finner ut av det, og blir kvitt migrenen. Lykke til )
balle og solo Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 hei! Jeg vet hva du snakker om!! har hatt migrene i 8 år, og svært mye plaget! Er gift og har to små barn og er hjemme med minstebarnet nå, skal begynne i jobb igjen i januar. Jeg har ofte migreneanfall, og merker d mest ved lys-og støyskyhet, får smerter over ene øyet, får vondt i kjeven, blir svimmel... ja i det hele tatt blir jeg helt satt ut, og må bare ligge på et mørkt rom å få sove.. veldig lett å få det til med to små... ! Har tatt imigran-tabl før, men blei rett å slett så dårlig av dem, at det føltes som å gå på fylla... så nå har jeg fått en nesespray som er myyye bedre!! Problemet er at jeg må ta medisinen MED EN GANG anfallet kommer, ellers hjelper den ikke såå bra... men d er ikke alltid like enkelt å få d til.. for jeg bør legge meg ned når jeg tar den, og ikke kjøre bil,,.. og ja.. d passer liksom ikke alltid at anfallet kommer når d kommer... hehe men enkelte ting er VELDIG viktig når man har migrene! Prøv å unngå sjokolade og appelsinjuice (når du kjenner anfallet er på vei, i hvertfall), prøøøv å sove minst 7 timer om natta, spis noe hver 3, time, drikk mye vann! Ellers kan d hjelpe å slutte med p-piller... eller bytte merke... og så er d veldig viktig å leve veldig "regelmessig" dvs ikke rangle så mye og ikke gå sulten og tørst! jaja... vet ikke om dette kan hjelpe deg, kanskje du visste alt dette fra før... men håper at du kan få d bedre etterhvert!! Jeg VET hvordan du har d, for jeg føler også at migrenen til en viss grad styrer mitt liv også. Og jeg vet hvor deprimerende d er å måtte avlyse selskap og invitasjoner pga migrena... ikke alltid at jeg føler at omgivelsene skjønner at jeg er invalidisert når jeg har migreneanfall.... og en annen ting er at når du er stressa, så er d gjerne i det du kan slappe av at migrena kommer.. d er veldig typisk... og veldig irriterende! Dette blei kanskje litt rotete skrevet, men har selv vært plaga med migrene i flere dager.. så hodet er litt surrete... hehe men jeg håper du kanskje får komme til utredning og får en ny medisin som kankje funker bedre for deg!! stooooor klem!!
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Jeg har Diclofenac Kalium tabletter, og de fungerer bra for meg, fordi jeg lever et veldig rolig liv for tiden. Er i permisjon og tar ting helt med ro, spiser 4 ganger for dagen og drikker nok. Men da jeg var gravid fikk jeg svangerskapsmigrene, kunne ikke ta tablettene og Paaracet fungerte jo ikke, så da ble jeg sykmeldt pga. migrenen, kunne ikke jobbe med et dunkende hode og måtte fungere hjemme også for sønnen min.
winneboo Skrevet 18. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. september 2007 Jeg trenger definitivt briller, ser ikke så bra. Har vært å tatt synstest, men pga lite penger så har brillene blitt satt ned på lista. Men når jeg får lønn i oktober så skal jeg gå å kjøpe meg briller. Jeg kjører en del hver dag spess i mye trafikk så jeg blir veldig sliten av av all rushen
winneboo Skrevet 18. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2007 mange gode tips her desverre lar det seg ikke gjøre å oppfylle de Eller jeg kan droppe sjokoladen og appelsinjuice, men spise hver 3.time har jeg ikke mulighet til. Er jeg heldig rekker jeg å hive i meg en brødskive mens jeg jobber. Vurderte å slutte helt på pilla å heller bruke ladycomp eller noe. En ting jeg lurer på, etter at du fikk migrene, hadde du noen gang vanlig hodepine igjen da? Jeg fikk migrene for ca 1 år siden å har siden da ikke hatt vanlig hodepine, bare de grusomme anfallene.
balle og solo Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 nei, jeg har knapt hatt vanlig hodepine siden jeg fikk migrene.. har bare migreneanfall. men tro meg.. du blir ALDRI bedre hvis du ikke spiser ofte altså!! d er suuperviktig. Kan du ikke ta med deg en yoghurt, frukt, gulerot, eller noe sånt? så kan du spise d mellom pausene dine? eller hadde du ikke pause sa du? ? hva slags jobb er d??? d har du KRAV på! Nei, sikkert ikke enkelt å følge alle rådene, klarer d ikke sjøl heller! hehe!!
TA 1980 Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Jeg har slete med migrene i over 12 år...ingen ting har virket på meg av tabeletter. Jeg var også innlagt på sjukehus i ei uke for utredning, siden jeg var så mye plaget. Så kom min kjære svigerfar med noen tabeletter han hadde fått for migrene,og sa jeg kunne få et par og prøve. Han sa dei var super. Jeg trudde ikke på han.... Jeg prøvde dem i kombinasjon med en paracet. Dei utrolig bra. Så no skal jeg til legen,og høre om jeg får dem og. Dei tabelettene heter Voltaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå