Gå til innhold

Sykepleier eller Førskolelærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vanskeligheter med å bestemme meg hva jeg skal studere. Det står mellom sykepleier eller førskolekærer. Er super glad i barn og triver i barnehage..men kunne også tenkt meg å bli sykepleier for å senere blir helsesøster/ jordmor. Uff så vanskelig..trenger råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...jeg begynte faktisk på førskolelærer som 19 åring. Hoppet av etter ett halvt år, var ikke noe for meg. Ble sykepleier istedenfor, har lyst å bli jordmor eller helsesøster. :o)

Lykke til med valget, jeg er fornøyd med mitt. Hva som er riktig for deg blir vanskelig for meg å svare på. :o)

Skrevet

Jeg ville valgt førskolelærer :-)

Skrevet

Jeg ville valgt sykepleier :) Mangler bare en eksamen for å komme inn så forhåpentligvis så begynner jeg neste høst :)

Jeg liker barn, men vil heller jobbe med barn på det medisinke nivå enn det pedagogiske. Har nok med å oppdra mitt eget barn..hehe..føler at jeg vil gå på jobb å slippe å "deale" med en gjeng med viltre unger..hehe..men det er meg da.

Skrevet

lykke til med valget, men husk at om du er sykepleier er det mye mer dumme arbeidstider....vet ikke hvordan det blir i forhold til henting/levering i bhg for deg...og med pass når du jobber natt og helg. :)

Jeg er lærer, passer meg fint å alltid ha fri i ferier og slikt :)

Skrevet

som sykepleier har du jo sinnsykt mange forskjellige muligheter, ikke like mye som førskolelærer.

Skrevet

Enig med mortilseb, du har så utrolig mange muligheter videre hvis du velger sykepleier. Jeg er utdannet det, og har ikke angret et sekund.....:o)

Skrevet

Definitivt sykepleier, mener jeg. Du har SÅ mange muligheter både som sykepleier og til å videreutdanne deg. F.eks. spesialsykepleier (anestesi, operasjon, geriatri), jordmor, helsesøster +++++. Jeg holder på å utdanne meg til sykepleier nå, g det er kjempespennende!!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...