Gå til innhold

Sviskesaft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye man kan gi av sviskesaft til 6mnd gamle babyer??? Skal den evnt tynnes ut? Har kjøpt det glasset fra Nestle, og tenkte å prøve med svisker siden han er begynt med hard avføring. Blir avføringen bløtere, eller blir det flere skittbleier? håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet heller ikke hvor mye. har gitt med en liten sprøyte.... (ellers er det så mye søl med det :) ) Har gitt en ti små sprøyter kanskje... 4 skjeer tror jeg. har blitt løsere avføring, og gulere, litt oftere og men eg tror det hjalp for avføringen til mitt lille gull var akkurat som leire.

Ps. Madelen er 5,5mnd.

Skrevet

Har blandet det i grøten jevnlig siden vi begynte med grøt (ved 4mnd). Har prøvd å gi ham sviskepure, men det er han ikke så glad i, så det går også "i grøten".

De flaskene med saft er ganske store i forhold til hva vi buker, så jeg har frosset ned saft i en terningpose så jeg har porsjoner liggende klare i frysen. Praktisk:)

Skrevet

Vi bruker sviskemosen fra Nestle eller Hipp, gir ca 2 teskjeer i en grøtporsjon som vår datter ( 6,5 mnd ) får. Svisken gjør bæsjen bløt og farver gulpet brunt. Obs klesvask >> varig flekker.

Skrevet

Vi bruker glasset fra Nestle. Har det på flaske (som man egentlig ikke skal...) Drikker ca 50 ml til et grøtmåltid. Blir passe konsistens på avføringen av dette. Funker fint syns jeg. Har spaltet opp lite hull i tuppen på flasken. Tassen er 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...