Gå til innhold

Olje i badevannet og han fikk det i munnen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, har hørt at dette ikke er bra?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at det skulle være farlig.

Hvis det er badeolje til barn, går nok dette helt sikkert bra. Olje er jo et naturprodukt.

Skrevet

Det er ikke farlig. Om han drakk veldig mye kan det få fart på magen, og antageligvis smakte det ikke fantstisk men ikke farlig nei..:) (gutten min har sikkert fått i seg noen liter tilsammen..)

Skrevet

så rart??

jeg har en tante som var på et sånn babykurs/sikkerhetskurs ang. baby. og der fikk dem beskjed om at man IKKE skulle bruke babyolje når babyen ble så stor at den badet selv... for når dem er så små så passer man jo på...så da kunne man bruke olje, men måtte passe på at barnet ikke svelget oljen!!!!

for viss barnet svelger den oljen, så vil den legge seg som et lag.. og da kan det ta noen minutter, så dør barnet.. for det får ikke puste..

dem sa også at de da tok munn til munn metoden kun for synets skyld ovenfor foreldrene.. det var liksom ingenting å gjøre da....

Dette er noe jeg ble fortalt.. så jeg vet ikke jeg.. men er rimelig sikker på at det ikke bør svelges mye av den oljen.... Ikke for å skremme alså.. bare advare..

Skrevet

Dersom ungen svelger oljen, er det magen som får gjennomgå. Ikke så mye verre enn mye annet unger putter i munnen. Men det sies at dersom oljen trekkes i lungene, vil den legge seg som et lag... og deretter går det bare den veien høna sparker.

Skrevet

Hvis dette faktisk er sant, så hadde vi fått beskjed om å IKKE bruke olje i badevannet.

Har ikke noe tro på at dette er farlig.

Da vi lærte å bade babyen på sykehuset, hadde de olje i badevannet, og lillegutt svelget noe. Fikk beskjed om at det ikke var farlig. Men det er sikkert ikke bra å drikke direkte fra oljeflasken.

Skrevet

Kan aldri tro det er farlig nei. Aldri hørt om det heller. Som hun over her sier så bader de jo med olje på sykehuset. Snuppa her har da fått en del i munn hun også, men ikke tatt skade av det.

Skrevet

Vi har ACO "Baby bath oil", og på den flasken står det til og med at det er ufarlig å innta/spise. Sikkert ikke meningen at man kan drikke av flasken, men mao ikke noen grunn til panikk om han tok seg noen slurker av badevannet. : )

Skrevet

Huff...... ble engstelig jeg nå..

Det gikk ned en real slurk, men jeg vet ikke om det gikk ned i spiserør eller luftrør. Har også hørt dette om at det legger seg som et belegg i lungene og sakte kveler barnet.

Hvor lenge etter inntak ville dette skjedd i såfall.... ?

Skrevet

Jeg tror som sagt over at du IKKE skal bekymre deg, men jeg kjenner meg igjen. Det er lett å begynne å tenke på slike ting og ikke bli helt beroliget. Var jeg deg ville jeg bare tatt en tlf til legevakten for å bli beroliget. De er vant til at småbarnsforeldre ringer og spør om det meste. : - ) Jeg er bombesikker på at de bare sier du skal slappe av.

Skrevet

Å herregud....... Du hadde nok merka det om det gikk end luftrøret for å si det sånn! Litt olje i magen gjør ingenting! De drar jo ikke ned melk andre ting de får såise gærne veien heller?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...