Gå til innhold

Sykemeldt å foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrepengene regnes jo ut av de siste 3 månedene for man går ut i perm etter hva jeg har skjønt.

Men hva om man blir sykemeldt?

Regnes det full lønn da?

Får man forresten full lønn av trygdekontoret ved sykemelding?

Dette er ikke reellt akkurat nå men jeg sitter her å lurer fælt..;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..ja finnes det en ekspert på området her inne... jeg har vært sykemeldt siden feb-07...regner med å bli sykemeldt ut svangerskapet og har termin 11.mars... hvordan blir det da???

Skrevet

Du får full lønn av trygdekontoret da du er sykemeldt, og sykepenger er tilsvarende lønn da det regnes ut foreldrepenger. Så inntektsmessig så gjør det ingenting å være sykemeldt....

Skrevet

Jeg har snakket med trygdekontoret i dag faktisk om akkurat dette :)

Jeg var sykemeldt fra okt.06- feb.07 pga. betennelse i armen. Dette var en aktiv sykemelding i en periode så var det en gradert sykemelding. Så var jeg friskemeldt frem til begynnelsen av juli og har siden da vært gradert sykemeldt.

Jeg har termin i begynnelsen av februar og kommer ikke tilbake i fullt arbeid derfor har jeg undersøkt angående permisjonspenger og sånt.

Det hun sa var at alle har en max dato når det gjelder sykepenger som er på 1 år. Når det er gått over max datoen går man over på rehabiliteringspenger eller attføring om man fremdeles ikke kan jobbe.

Så du må finne ut når din max dato for sykepenger er. Det er bare å ringe til trygdekontoret og høre med de for de har papirene dine.

Det er ingen forskjell om man er 100 % sykemeldt eller 50 % sykemeldt, det går for det samme når det gjelder max dato.

Heldigvis for min del går jeg over i permisjon noen dager før min max dato så det var flaks.....

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...