toprinsesser Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 var på rema i dag,gikk bort i barnehylla... og der stod en pall med halal barnemat... hva syns dere om å gi barna disse glassene??er skeptisk jeg...
3 har blitt 4 Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Halal er bare en måte å slakte dyra på,-)mange (også de som ikke er muslimer)som kjøper halal kjøtt..Det som skjer er at dyret får blø ut ordentlig.Kjenner en kokk som sier at dette er det beste kjøttet.Dyrene slaktes på samme slakterier som de andre ,så ikke noe å være skeptisk til;-)
mrss83 Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 det er jo samme kjøttet bare slaktet på en annen måte. slaktet på måten som vi gjør med fisk faktisk. Jeg har sett på "norsk" slakting og på halal slakting og den ene er ikke værre enn den andre... hva er galt med halal barne mat liksom...?
OhMyGod!!! Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 kunne godt ha tenkt meg å prøve måltid forbredt på halal-vis....spennende å se om det faktisk smaker annerledes da? noen som har erfaring?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Var inne på nortura sine sider nå, for å sjekke hva halal kjøtt egentlig er for noe.. og det er faktisk akkurat det samme som vanlig norsk kjøtt.. eneste forskjellen er at halalkjøttet er velsignet av en islamsk prest før det er bedøvd og så tappet for blod..
Labambie Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Hmmm.. Det er jo en viss forskjell på måten dyrene slaktes.. Etter min mening så er faktisk "den tradisjonelle metoden vår" faktisk bedre. Den er raskt overstått. Men når det er ekte halal,skal ikke dyret dø før blodet er tømt,for da flyter blodet bedre ut mener jeg å huske iallfall... Egentlig er det jo ganske u-humant uansett å spise kjøtt når jeg tenker på saken! Hehe! Men husk at barnemat (uansett merke/type) ikke har lov å ha kunstige tilsetninger av noe slag. Så det får jo ikke vært så ille vil jeg tro
toprinsesser Skrevet 18. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2007 viste ikke det er ikke skeptisk mer nå... takker for svar.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Ja, jeg har alltid sett for meg at halal slakting var at de tappet de for blod, og jeg hadde rett i det, men jeg trodde at vi skjøt e.l.. Satt å skulle legge inn et innlegg om at jeg aldri kommer til å spise halal kjøtt osv.. men tenkte jeg måtte være helt sikker før jeg kom med noen krasse innlegg.. hehe.. og det var jammen meg ikke dumt.. for om dere ser inne på nortura.no står det at slaktingen foregår på akkurat samme måten, men at halal kjøttet er velsignet først.. Vanlig kjøtt blir også slaktet på denne måten: man bedøver først dyret, med en boltpistol eller strøm, for så å skjære over halspulsårene.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 http://www.nortura.no/category.php?categoryID=11683
Labambie Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 Jepp,sånn foregår det i de moderne tider..Og godt er det.
Truseprinsesse Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 Det eneste jeg vet er at halalpølser smaker vondt!
Gjest Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Hva slags kjøtt er halalpølser laget av?
Truseprinsesse Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 Vet ikke helt, men de pleide å ha de med i barnehagen jeg jobbet. De smakte merkelig. Men tror det er forskjellige typer, kanskje.
PlinkiPlonk Skrevet 18. september 2007 #17 Skrevet 18. september 2007 Halal betyr slakting under bønn, og skal ikke ha noe for smaken å si.
Miss Dynamite Skrevet 18. september 2007 #18 Skrevet 18. september 2007 jeg spiser masse halal kjøtt...Syns ikke det er noe forskjell fordi det er samme dyret,samme ting og alt, bare det at de ber osv først... muslimsk familie her gitt, men maaaange umuslimske som spiser det da! er absolutt ikke noe å være skeptisk til :D ikke no farlig
*mor til 2* Skrevet 19. september 2007 #19 Skrevet 19. september 2007 halal pølser må jo være med oksekjøtt det da.. Sikkert derfor det smakte litt rart:) Muslimer spiser jo ikke svinekjøtt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå