Nit@™ Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Bilius på 20 mnd skal inn til ph-registrering snart pga mistanke om refluks. Men hva etterpå, om det blir påvist refluks? Medisiner? Noe behandling?
BettyBoob Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 magesyre som kommer opp i spiserøret.... veldig ubehan´gelig. har det selv....
Blomsterenglene Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Åhja.. aldri hørt om det jeg..
Nit@™ Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 Jeg har det jeg også, så jeg vet at det er ubehagelig. Går på faste medisiner selv, men lurer jo fælt på hvordan det er med ungene...
rikke med 2 små Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 jepp, jeg har. http://www.dinbaby.com/forum/thread/9939624 du må bare ta kontakt med meg på pm hvis du vil. godt å ha noen å dele erfaringer med
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Ja, jenta mi fikk påvist det på ph-måling, da hun var 3 mnd. Ble satt på Losec (syredempend med.), som hjalp på smertene men ikke på gulpinga. Helt frik og uten med. nå som hun er 17 mnd. Lykke til! Håper de finner ut av det!!
Gjest Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 jeg har to gutter som har fått påvist refluks. De bruker begge medisiner. Lillegutt på 22 mnd bruker Losec 20 mg som jeg løser opp og blander i fruktpure. Eldstemann bruker Lanzo. Eldstemann har i tillegg utviklet betennelse i spiserøret. Lillegutt klarer seg greit på Losec. Han har ikke lenger hoste om natta, surkler ikke og spisevegringen hans har gått over til at han bare er særspiser. Vi har prøvd å trappe ned medisin men det har ikke vært så vellykket. Han klager nå over "dont i magen" så vi skal til legen på sykehuset for å sjekke om han har samme sjeldne type betennelse i spiserøret som storebror. Behandlingen til gutten din, om han får påvist refluks, blir nok Losec 10 mg i en periode. Blir ikke symptomene bedre, økes gjerne dosen. Om han ikke har melkeintoleranse, er Enfamil melk bra å bruke. Den tykner i magen og legger seg som et lokk. Mest sannsynlig vokser han det av seg. I de tilfellene der de er veldig plaget, kan operasjon vurderes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå