Gå til innhold

"Kan noen hjelpe?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen hvordan man fordeler utgifter ved kjøring? Her er det opp til far om han vil ha samvær en ettermiddag per uke, el. er det frå torsdag til søndag, hvor vi kjører en vei hver. Og hva skal barnebidraget dekke? Har prøvd å finne noe om dette, men finner ikke det jeg leter etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her deler vi alt 50% som regel. Men noen ganger henter far et par helger på rad eller så gjør jeg det. Den som kan hente gjør det som regel. Nå har dama hans akkurat født(har har ikke lappen) så nå blir det nok meg som kjører hver gang i noen uker fremover, å det syns jeg er helt greit. Så egentlig har vi ingen skriftlig avtale, vi bare henter og leverer i hytt og pine.

Blir man ikke enige så er det i bunn og grunn samværforeldren som skal stå for kjøring, men mor skal være med på å dekke reiseutgiftene dersom det er lang reisevei, å det blir fordelt mellom inntektene deres.

Barnebidraget holdes utenfor dette. Men du kan jo gå inn i barneloven å lese alt dette selv :) så vet du at du får det riktig. Husker desverre ikke hvilken paragraf osv men barneloven ligger ute på nett flere steder.

Skrevet

Mente å skrive i parantes at far ikke har lappen så det er dama hans som har tatt seg av han del av kjøringen.

Skrevet

Er enig i at henting/brining skal deles på. Men ifølge advokaten min bør han stå for utgiftene ved kjøring til ettermiddagssamværet selv, da det er opp til han om han vil ha dei el. ei. El. deler vi på kjøringen i helgene. Jeg bet. jo nokre hundre ekstra i mnd for barnehageplass som ikke blir benyttet p.g.a. at han har barnet 2 barnehagedager i mnd. Ikke at jeg ønsker å være vankelig, men jeg føler ofte at barnefaren bare krever og krever, og jeg skal liksom bare gi etter. Men jeg skal inn å sjekke reglene. Tusen takk for hjelpen forresten. :)

Skrevet

Vanlig samvær utenom annenhver helg er hver onsdag, men har han barnet deres mer enn det? Så fall så burde han kanskje bidra litt mer. Bor dere veldig langt fra hverandre?

Skrevet

Her er det torsdag ettermiddag til søndag, og en dag per uke om han ønsker, forløpig hver onsdag, men er ikkje fastsatt en fast dag. Vi bor 1 time ifrå hverandre. Og bidraget er mindre enn det ville ha vært om det gikk via nav. Så føler ikke at jeg utnytter han økonomisk ihvertfall. :)

Skrevet

Oki 1 time er et stykke da så skjønner tankegangen din. Syns han kunne tatt den ene dagen selv vis han abselutt skal ha den. Men skjønner ikke hvordan han skal rekke å ha barnet deres på f.eks onsdag vis han bor 1 time unna. regner med han er i jobb?

Skrevet

Blir ca 2 timer ettermiddagssamvær. hver uke + dei ovale helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...