Ella-83 Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Ble medlem på BIM i dag, så jeg "kjenner" ingen. Kanskje vi kan ta en intro-runde? Jeg er 24 år fra Østfold. Har samboer og stebarn som er hos oss annenhver helg. Ferdig med utdannelse, har fått fast og er nå klar for barn!!! Det har jeg forsåvidt vært siden jeg var 20 (!). Nå håper jeg at sambo også snart blir klar... Jeg har forhåpninger om at vi kan begynne å prøve til sommeren.. Hvem er dere? Jeg har briller som alltid ligger på jobben. Jeg kan derfor ha en del skrive/slurve feil her. Bokstavene går litt i surr ;-)
Mamma til rakkerunge Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 har jo pratet litt med deg tidliger Jeg er 23.. student. Samboer og stebarn her også. Har vært sammen i litt over 4 år. Han blir nok aldri klar igjen gitt.. Hordaland. Ble spådd og fikk til svar at vi skulle bli gravid til sommeren. Får nå se på det!
tuppa prøvd lenge Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 heihei!jeg hører vel egentlig til snart klar men jeg kan ønske deg velkommen for det jeg!:)hehe vi skal kanskje begynne å prøve på nyåret en gang og det er etterlengtet!!har vel hatt lyst på barn mer eller mindre i et par år nå men det er først det sisste året jeg virkelig har mast på sambo:)hehe det er litt lite liv her inne for tiden men håper du holder ut for det:)hehe
-Mariposa- Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Føler meg som en olding her inne (ikke på grunn av min egen alder altså) for jeg synes jeg har vært med på en del slike intro-runder. Men når det har kommet så mange nye inn her er det vel på sin plass:) Jeg er 27 (og et halvt), sambo er 25 på søndag. Jeg har vært ganske så klar for barn en god stund, noe sambo så absolutt ikke er, men han sier i alle fall han vil ha barn, men vet ikke når (det har variert fra 10 år, 5 år og 2 år til "jeg aner ikke" litt frustrerende for en som er klar). Jeg har for tiden en "ikke nevne baby periode" som har vart i en 2 måneders tid og skal vare fram til midten av januar. Dessuten har jeg satt i gang prosjekt "ung og uansvarlig" fordi sambos største frykt er det å miste friheten og at han ikke har fått vært impulsiv nok og drukket nok øl (ikke helt nøyaktig sånn, men...). Så for tida er vi masse på byen og er impulsive og jeg håper han etter hvert skjønner baby og impulsivitet ikke nødvendigvis utelukker hverandre helt! Jeg føler at sambo har blitt mer klar i det siste, men ettersom vi ikke snakker om det så kan det jo bare være innbilning (jeg er veldig flink til å tolke ting feil om jeg ønsker meg noe sterkt). I januar skal jeg altså bryte tausheten. Jeg reiser bort i 3 mnd (til Tanzania) i begynnelsen av februar og samtalen i januar håper jeg skal få ham til å tenke seg godt om mens jeg er borte. Jeg har planer om (noe han har gått med på og er fullstendig klar over) å slutte på pilla når jeg kommer tilbake. Hva slags prev vi da skal ha vet jeg ikke, men håper på en PFC (www.buenaventura.com), eller helst ingen ting, men er realistisk på at det nok ikke blir tilfellet. Ellers går jeg siste året på sykepleien, sambo har vikarjobb innen IT bransjen og håper på å få fast jobb på nyåret. Vi leier leilighet, men drømmer om et eget sted å bo. Jeg håper dessuten vi skal flytte tilbake til østlandet (der vi kommer fra) neste år, men det kommer litt ann på sambo sin jobbsituasjon. Åja, og så har vi vært sammen i 3 år og har ingen barn fra før.... Jeg ønsker meg aller helst å bli gravid våren 2009. Men hittil ser det mørkt ut. Oi, dette ble langt....
jenta fra havet Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Hei:) Ser at det er en del nye her inne.. velkommen! Jeg har vært her inne siden jeg plutselig fant forumet i sommer en gang..jeg er 25 år og sambo blir 30. Vi har ingen barn fra før, og er begge studenter. Men jobber begge ved siden av studiene. Jeg prøver også taktikken med å ikke si noen ting, men det er veldig vanskelig til tider... Har prøvd flere måter å ta opp temaet på, men får egentlig lite respons...bare en slags "slutt å mas da" holdning, når jeg har spurt om å snakke om det lenge nok... Ja. det var meg i korte trekk.. Og så er jeg MEGET klar for barn og alt det innebærer..!
feather Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Heihei! jeg har vært her inne en stund, men leser mest... vel, det er vel som de fleste andre her inne.... Jeg vil bli gravid og få barn... kjæresten ikke enda, å han kan ikke gi meg noen eksakt tidspunkt heller...(men jeg vet han veldig vil ha barn ta tiden er inne, han er veldig glad i barn) vi er studenter, så han vi bli ferdig, få jobb, hus osv å bare være oss to med mere penger og slikt før barn... noe jeg skjønner.. men ikke trenger slik som han.. han er mere fornufrig.. hans foreldre er mere fornuftige typer også som fikk barn etter utdanning osv da de var litt eldre, så han ser vel mere opp til de.. mine foreldre fikk barn tidelig og jeg ser at det går an selvom.. jeg er 24 han er 23år.. blir litt rotette dette her... hehe.. ...og jeg plager han en del med dette baby styret.. hehe.. å da blir han bare irritert... så er ganske frusetrende.... får ikke diskutert det sikkelig, blir bare krangel eller surmuling... blir gal til tider... så må holde meg unna her noen ganger da, men kommer alltid tilbake! klemklem
Gjest Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Hei jenter! Jeg har vært her hele tiden.. helt siden forumet ble til... Jeg var pådriver for å få i gang et slikt forum som dette, og hadde en del kontakt med moderator rundt rammene etc. Er veldig glad for at forumet ble til, det er mange som er i samme situasjon og det er et flott sted å få lufte gleder og sorger og dele andre synspunkter. Jeg er da Ine, 25.. skremmende nærme 26 faktisk... og har en samboer som fyller 28 i år. Vi bor i Bergen, men opprinnelig er jeg fra østlandet. Vi jobber begge to, har faste jobber også. Hver vår bil, en av de stasjonsvogn... med utrolig stort bagasjerom. I morgen skal den fylles opp med Ikea - poser Han er ikke klar enda, han var nokså klar, men jeg maste hull i hodet på ham, så det satte han litt tilbake. Vi hadde egentlig blitt enige om tidspunkt også, men kan se langt etter det. Jeg har blitt spådd gravid fra nå i september til januar/februar, så går en spennende tid i møte! Dere bør prøve det også, anbefales, og veldig moro! Jeg lever i håpet om å bli prøver neste sommer da! Jeg sluttet på pillen for et år siden, kan nesten ikke tro at tiden har gått så fort. Har knapt smerter og knapt blødning, så det er bare positivt! Har en regelmessig syklus også, og benytter meg av PFC - har BabyComp. Den stoler vi på, og bruker kondom på røde dager. Likevel er jeg litt bekymret i forhold til å stole 100% på den, for tenk om atte, hvis om atte.....Ønsker en klar samboer som sier: JEG VIL LAGE BARN! Jeg er veldig klar til å begynne å prøve, har vært medlem av forumet (BiM) i 1,5 år nå... og har blitt kjent med veldig mange koselige jenter her inne! Håper vi holder sammen jenter, og at alle snart er klare (vel.. disse mennene) til å gå inn på bli gravid og 1. trimester sammen. Jeg har altfor liten fritid, men noe jeg kobler veldig av med, det er å titte på babytøy! Og kjøpe et og annet plagg som faler i smak Innimellom tar jeg frem disse plaggene og drømmer... Jeg er gal, I know! Jeg gleder meg sånn til å få fin mage, kjenne noe inni meg som lever, skape noe sammen med samboeren min! Har bestemt meg for vogn, jeg da.. hehe... Simo duo En venninne har den, og er strålende fornøyd! Har sagt til henne at det er godt hun var først ute, for da kan jeg bare følge etter og få råd og vink! Bare Ine er kjent for å skrive ned alle sine tanker og rare innspill, muligens jeg lager en bok omsider! :)Tenk så kult det ville vært! Klem til alle dere med ønske om et fruktbart opphold her inne!
feather Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 ja, jeg også var her fra dette forumet åpnet! men som sakt så leser jeg mere enn jeg skriver... det er morsomt å lese hva dere andre skriver, erfarer.. å jeg kjenner igjen meg i det meste å synes det er godt å se at jeg ikke er den eneste... thihi god kveld klem til dere alle!
jinta86 Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 hey jeg er da en jente som er blitt 21 år og hanjeg venter på skal bli klar han er 31 år... han har to unger fra før som jeg er reserve mor for... jeg vill veldig gjenre ha barn blir helt tullete og nå i det siste har det vert litt ekstremt hehe... går ikke på noen piller eller sprøyter da ikke kroppen min vill ha det.. så plutselig sitter vi der vell begge to og lurer på hva som skjer.. jeg er da i mot abort i hvertfal for min egn del.. har vert i igjenom to sa... så har vert noen ganger jeg har lurt på om jeg aldrii kan få barn... hehe... men prøver og ta det med et smil men er ikke altid like lett egentli... det var litt om meg.. jo går på skole da hehe akkurat startet på igjen... har jobet som dagmamma i noen år... men nå får jeg ell slutte og skriv hehe blir langt detta
smeltpåtjukkaigjen Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Dette var hyggelig!; ) Jeg har akkurat kommet over forumet og meldt meg inn...har lenge sittet og lest på sider med damer som venter barn, men bare blitt motløs av det.. Er snart 23, gift i 3 år, med en mann på 28. Han er veldig god, og startet forholdet med å snakke om hvor mange barn han ønsker seg osv. Idag mener han at det absolutt ikke er tid for det, og han ser for seg at en hel masse ting må skje for at alt skal bli perfekt før vi kanskje en gang vil prøve. Jeg har i ulike faser mast en del, hatt en del surmuling, noe krangling og en del argumentasjoner/diskusjoner rundt saken. I perioder prøvd å holde kjeft, i perioder vært fristet til å lokke han i seng på riktig dag (men vil ikke lure han, altså!; ) Vi har mange vennepar rundt oss som har fått barn nylig, er gravide eller planlegger barn! Han demonstrerer ved å nekte å holde andres barn, virker uinteressert osv., for å ikke gi meg forhåpninger. Min største drøm i livet er familie!: ) Venter bare på at vi skal dele den drømmen.. Så...det var en del om meg!: ) Go klem til dere andre jenter; )
proud mama Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 hei hei! Jeg er i lik situasjon som alle andre her inne.. Venter spent på at min samboer skal si at han er klar for å ha barn med meg. kjenner meg forresten mye igjen det du sier "lorraine". samme familiesituasjon hos oss;) Vel, jeg er 23 år, å min samboer er 24. vi har vært sammen i 3 år nå å har et flott å stabilt liv sammen. Han vil gjerne ha litt mer "tid-til-kun-hverandre", før vi får barn. Høsten 08 står som tiden vi blir prøvere. Å han vil ikke ha noe mas før den tid, men prater gjerne om barn å bryllup:) har vært på dette forummet siden det ble startet, leser ofte å svarer sjeldent siden jeg har mest tid til å sitte på nettet på kveldstid/natt:) det var visst alt om meg. Velkommen alle nye her inne! mvh
November-spire-79 Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Hei hei Jeg er 28 år og samboer er 29. Prøver å gjøre samboer klar men han har sagt at vi kan prøve til sommeren.Veldig vanskelig for meg å vente så lenge,men jeg tar meg i nakkeskinnet og håper at tiden skal gå fort Lykke til
Tweak Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Jeg er 25 år og har en samboer på 31 som vil reise og oppleve verden litt mer før han vil ha barn... Jeg har alltid hatt lyst på barn, men det suget i magen som sier at det beste i verden er å bli mamma, det har jeg hatt siden jeg var ca 20. Jeg håper at sambo også skal bli klar snart, men det er jo ting som burde på plass først, sånn som jobb til meg. Men utenom det så prøver jeg å ikke ta det opp med han som tema. Jeg planlegger ting utifra, "ja, det vil jo kanskje være praktisk når vi får barn" synspunktet, og han er ikke uenig med meg. Ellers har jeg forsåvidt slutta på pillen, siden sambo har flyttet i forveien for å jobbe og jeg bor alene et par måneder. Har ikke planer om å begynne igjen når jeg flytter etter. Lurer på hva reaksjonen blir! Jeg håper at vi kan komme i en fase som "skjer det så skjer det", der vi ikke bruker prevensjon. Så får jeg holde styr på eggløsningstider og bruke mine forføreriske evner på de dagene det gjelder, he he!
ellemmelle og bitteliten Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 Jeg er foreløpig 25år i et par uker til, sambo året yngre.. Har egen leilighet, bil, to gode jobber, har reist mye osv osv.... i det hele tatt burde ting være på plass for å begynne å prøve. Men som alle andre her så er ikke sambo klar for et sånt ansvar riktig ennå.. desverre for meg som har vært klar i mange år allerede :-) Han har ingen spesifikk grunn, er enig med meg i at vi har ting på plass, men han bare føøler seg ikke klar...Prøver så godt jeg kan og ikke si så mye om det, men det er jammen ikke alltid så lett og litt snørr og tårer blir det innimellom når ting ser veldig svart ut ;-) Vet han vil ha barn og han nevner det stadig oftere sjøl så jeg satser på at han plutselig en dag (yeah right..) våkner opp med et barneønske like sterkt som mitt.. :-)
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 Hei Hos oss ligger alt klart til å få barn, men sambo vil ikke... Jeg er 24, han 30. Vi eier stor 3 roms leilighet, har 2 biler og faste jobber begge to. Vært sammen i 6 år. Og familie begynner nå å mase når de skal bli besteforeldre/tanter og onkler igjen...=) Så jeg håper sambo snur snart, men har ingen forhåpninger om det med det første...=(
Ella-83 Skrevet 19. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. september 2007 Oi. Så gøy med så mange svar. Veldig ålreit å høre om at det er flere som er i samme situasjon. Har til tider følt at jeg må være den eneste i verden med dette problemet. Selv om det er trist at flere opplever det samme (for det er jo en kjip situasjon), så er det likevel betryggende. Håper dere skjønner hva jeg mener. Jeg unner ingen denne situasjonen, men det er godt å ha likesinnede å "snakke" med. Jeg er ellers en del på kvinneguiden.no, men der er det hverken noe "mannen ikke klar" eller "snart klar" forum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå