TA 1980 Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Jeg skal lage en sjørøver kake til min datters gebursdag, og jeg aner ikke hvordan man får til det svarte på feks Sabeltann. Er det svart smørkrem en bruker? Og er det noen snille damer her inne som har en oppskrift på det, som kan dele med meg? Blir veldig glad, vist noen kan hjelpe meg.
BettyBoob Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 melismasse kan man bruke! med sort konditorfarge google litt du, har ikke oppskriften men har leste det et sted, blir sikkert kjempebra!
BettyBoob Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 fant oppskriften gitt : 1 eggehvite 2 ss flytende glukose (fåes på apoteket) 8-9 dl melis (ca 500g) Blanf eggehvite og glukose i en bolle. sikt i litt og litt melis, rør sammen. Til slutt må du elte massen i ca 5 minutter. pakk den godt inn i plast og legg den i kjøleskapet i noen timer, gjerne over natten. Massen tørker fort uten tildekning- ta bare det du trenger og la resten ligge i plastposen. Hvis du skal farge hele prosjoner, kan du ha i fargen mens du rører det sammen. Skal en porsjon farges svart, kan du ha i ca 1/2 ss kakao sammen med melisen. Da blir det lettere å få det helt svart med konditorfarge. Man kan også bruke smørkrem : Brun smørkrem : 100 gr smør 100 gr melis 1 12 ts kakao 1 12 ts vaniljesukker 3 ss kaffe Hvit smørkrem(som du kan farve): 50 gram smør 50 gram flott matfett 300 gr melis ca 3 ss melk (eller sitronbrus..)
TA 1980 Skrevet 18. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2007 Takker og bukker for hjelpen!!!! No blei jeg kjempe glad!!
BettyBoob Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 bare hyggelig må prøve meg på noe sånt noe etterhvert selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå