Gå til innhold

Beklager, enda mer mas om påkledning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alltid det er så vanskelig med påkledning i overgangen mellom årstidene. Nå er jeg virkelig i tvil om hva som er passe å kle på Mini ute i barnehagen. F.eks. i morgen er det meldt 10 grader og noe regn. Vi har Troll-dress med avtagbart ullfór. Fóret har ikke vært i bruk til nå. Ville dere brukt dressen med eller uten fór, med hva under? Liksom så trivielt spørsmål.. -men likevel, synes ikke det er så lett, jeg. Setter pris på om noen har meninger om dette og orker å svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

Jeg synes også det er vanskelig å kle på lillegutt i blandt, men stoler på at ansatte i barnehagen regulerer dette;o) Vi sykler fortsatt om morgenen så han har masse klær på seg når vi kommer, også får barnehagen vurdere hvor mye han trenger ute på dagen. Han har bare vår/høst dressen i bhg fortsatt. Med ullfor blir jo dressen din en vinterdress da, så jeg tenker nok at det blir for varmt. Men det er jo så individuelt, noen er varmere enn andre og noen beveger seg mer. Hvis han sitter mye stille på bakken blir han fortere kald også...

Skrevet

Jeg kler på vesla og småen tynt ullundertøy og tynn flecce under høst/vårdressen,og blir det varmere i været utover formiddagen,tar de av fleecetøyet.Fortsatt surt i skyggen og kaldt på bakken.

Skrevet

Her i Oslo er det kaldt om morgenen, men det blir jo 14 grader omtrent på dagtid. Så dette har min gutt på 16 mnd på seg i barnehagen:

Body

Foret dongribukse

Gode sokker

Strikkejakke eller fleezejakke

En vindtett dress utenpå eller vindtett jakke med tynt for.

Tynn lue

Men de er kjempeflinke i barnehagen å regulere påkledning etterhvert.

Jeg har en varm gutt (sikkert fordi han er høyt og lavt) og så synes jeg det er unødvendig å kle på dem så veldig mye når de løper rundt, blir jo så varme. Så tenker jeg at det blir tidsnok kuldegrader der ute. SEr jo at mange kler ungene sine som jeg ville kledd min i minusgrader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...