M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Min samboer er en rotekopp til de grader at han sliter meg fullstendig ut. Han ser ikke rot. Han legger ting der det finnes en flate. Kommer det noe nytt i hus "markerer" kan seg som en hund og "må" legge noe der. Han rydder ikke etter seg i det hele tatt. Han lukker opp alle dører men ikke igjen etter seg sånn at alle skapdører og dører står åpne i hele leiligheten. Og i alle rom flyter det. Jeg har ikke hatt energi pga graviditeten til å lukke igjen alle dørene og rydde etter ham som jeg pleier. Ikke fordi jeg vil sy puter under armene på ham, men rett og slett fordi jeg ikke orker å trakke i rotet eller å se på det. Gjør jeg ingenting så gjør han heller ikke noe. Når jeg ber ham om å være med å rydde så ser han seg rundt og kikker bare på meg og sier at her ser ikke så gale ut her da.....??? Da tenker jeg at det må da være fordi at det altid ser sånn ut fordi at jeg ikke klarer å rydde opp fort nok før dørene står på vid gap og det flyter igjen.... Jeg makter ikke å stå opp med ungene hver morgen, ta bussen til barnehagen, levere dem på hver sin avd. og måtte småløpe til bussen for å rekke den, ta bussen til byen, jobbe 6,5 timer, stresse til bussen igjen, hente ungene og handle og stresse hjem igjen, lage middag og så rydde og vaske. Hver eneste dag. Mens han bare kommer hjem, spiser, koser seg med ungene og så er det i seng. Og att på til så klager han på at jeg han aldri ser meg leke med ungene ! Jeg har jo faen meg ikke tid ! Så hva gjør jeg ? Har dere noen lure løsninger ? Bortsett fra vaskehjelp ? Jeg sliter meg ut på ham. Ikjke på jobb eller ungene, men bare på tanken av alt som må gjøres pga at han ikke hjelper til. MEN, han er flink med ungene da. Og han rydder av og til av bordet etter middag og vasker sine egne klær i det minste..... selv om det ikke hadde skadet om han hadde tatt våre med i maskinen.
Nit@™ Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Kjøp deg en post-it blok Skriv hans navn på alle lappene, også startet du og klistre på tingene der de ligger. Husker ikke hvor jeg fikk det tipset fra, men jeg gjordet det her og det fungerte! Han blir møkk lei lappene dine etterhvert ;o) og da ser han det!
Gjest Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Hehe,har vi samme samboer eller?Høres mistenkelig kjent ut.... I går hadde han hatt gjester når jeg var på jobb,og det var synlig ja...alt av glass og kopper stod på bordet,kakefat og alt...Morro å møte i stua når man har jobbet til 2200 og skal på tidligvakt dagen etter
katlinka Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Må vel ta en prat da, sånn for å være fornuftig - men skal vi være litt barnslige kan du slutte å gjøre alt, vask opp ditt og ungenes, lag mat kun til dere, rydd kun opp etter deg og unga osv. for en dag, eller til han oppdager det... just to make a statement.. Hehe... gjorde jeg den gangen min gubbe blei litt vel sløv...
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2007 Ja, kanskje det... Minsten hadde bursdag 24. aug. og jeg var sinnsyk kvalm og svimmel, men bursdag skulle jeg ha, og heldigvis hadde jeg avtale om at lillesøs på 20 skulle komme og hjelpe med spidermannkaken. For hvem var det som kun jobbet morgenskiftet og da blødde litt neseblod og sa på jobb at han ikke kunne komme på ettermiddagskiftet ? Jepp, sambo. Jippi tenkte jeg, da for jeg masse hjelp, for han hadde lovet å hjelpe når han hadde fri mellom skiftene sine som er da på 4 timer. Og det fløt alle veier. Og kaker skulle lages og det skulle ryddes og vaskes. Men den som gikk og la seg i 4 timer det var ? Jo: Sambo ! Jeg klaget til han, men han sa at jeg måtte da ta hensyn til ham som var syk ! Der sto jeg igjen. Men det ble selskap, takket være min søster. MEN på kvelden var han ikke mye syk du.... Da hadde han en kamerst på besøk og de spilte høy musikk, drakk vin og øl og koste deg. Og neste moegen dro de til London på Rolling Stones konsert ! Så syk var han ! Dakkar !
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 Har desverre prøvd det og, og da ble det verre !
Mulle :) Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 JEg hadde best han skjerpe seg eller flytte.. det er slike ting jeg ikke finner meg i....
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2007 Ja, problemer er bare at det er hans leilighet og at vi flyttet sammen igjen 21. juni. Og at jeg er gravid igjen da og orker ikke være alene med 3 små.
Mulle :) Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Få han til og forstå at du trenger hvertfall hjelp nå som du er gravid... Han må jo ta litt hensyn da
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2007 Ja, sant, men her føles det som om det er jeg som må ta hensyn til ham....
Gjest Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Hadde ikke vært så lettlurt ihvertfall. Er han i stand til å ha en jobb, så er han i stand til å holde orden rundt seg mener nå jeg. Han holder jo på slik fordi du lar ham, hold opp å rydd etter ham og still noen krav!
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. september 2007 Har stilt krav og kranglet med han om det i ca 4 år. Han blir bare verre da og snakker ikke til meg på flere dager og jeg pirker bort i han.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 Da har han bare en vond vilje. Sett dere ned og snakk skikkelig sammen. Si at du føler det er urettferdig fordeling av huslige sysler hjemme. Si hva du ønsker mer hjelp til. Spør om han synes det er rettferdig at noen skal rydde etter en voksen man med utviklede kognitive evner. Ellers råder jeg deg til å la han ta sin pappaperm hjemme alene med barna og la ham kjenne på kroppen hvor mye arbeid det er. Ellers leste jeg her en gang om ei som også hadde en slik mann som din da hun var i permisjon. Hun sa til ham en dag da slutten på remisjonen nærmet seg at hun gledet seg til hun skulle begynne å jobbe igjen for da skulle de jo få hushjelp. Han lurte på hvordan hun hadde fått det for seg for d hadde de jo ikke råd til. Hun sa da at hun trodde at når hun begynte på jobb igjen skulle de sitte oh hvile i sofaen hele tiden og vente på oppvartning siden det var det mannen hennes gjorde. Da fikk han fart på seg. Syns den var god jeg. He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå