Willy Wonka Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Min er ikke tatt i bruk ennå. Bare prøvde regntrekket på. Når man lukker igjen luken foran så finnes det jo null lufteventiler i selve trekket. Babyen blir jo vakiumpakket inni der. Kjempefarlig! Ingen muligheter for å få luft. Men hva gjør man da hvis man er ute og går og det styrt-regner ute? Kan hvertfall ikke lukke den luken.... er det noe jeg ikke har skjønt her??
Heihvordetgår Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Heisan. Hvis du ser på siden av regntrekket så skal det være hull der. Jeg trodde også først at det ikke var noe hull, men ved nærmere ettersyn, så så jeg at det var det. I tillegg så kommer jo det litt luft inn ved slutten av glidelåsen, nederst ved borrelåsen
Willy Wonka Skrevet 18. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2007 Men det jo ekstremt lite frisk luft som kommer inn til den lille??? Jeg får hetta av folk som bruker helsetepper foran vognluka...men dette er jo skikkelig ille. Det er jo med det hullet du snakker om og nederst ved borrelåsen, ekstremt lite luft som kommer inn. Nei, tør nok ikke å lukke denne luka.
Willy Wonka Skrevet 18. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2007 Fikk sambo til å se på dette nå..og svaret er klart: Dette trekket lukker du ikke!!! Men det er jo skikkelig lite luft som kommer inn til den lille. Snakk om å puste inn sin egen CO2!!! Huff, kjenner jeg ble skikkelig skuffa over regntrekket nå. Tenker på at vi blir advart på helsestasjonen mot helseteppe foran vogna, men dette er jo 10 reiser verre.....Jeg tør aldri lukke denne luka skikkelig. Tenk om babyen ligger der inne med gode varme klær pga. surt vær....kan umulig være bra..huff. NÅ er jeg sinna på TFK...hehe..
Heihvordetgår Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Jeg har forsøkt å ha luka oppe, men da regnet det inn, for jeg synes som du at det kanskje ble en smule tett. Så jeg har egentlig ikke beveget meg særlig mye utendørs i regnet egentlig:-). Mye også fordi jeg ikke har regnfrakk og det ser utrolig dumt ut når jeg triller avgårde med vogn og paraply.
Willy Wonka Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 Synes det er skikkelig skummelt med dette trekket. Tenk så tett det er der inne, og så klamt det er ute når det regner....babyen min vil jo puste inn sin egen CO2..... Men det går jo an å lage flere hull selv. I tillegg ha luka noe åpen. Tenker på de regntrekkene du kan få kjøpe som passer til alle vogner har jo stor lufteluke. Jeg tør hvertfall ikke la babyen ligge å sove inne med lukket regntrekk...garantert ikke. Jeg synes som sagt helseteppe foran luka er ille, men det kan jo ikke sammenlignes med dette. Men det går an å lage store hull langs hele kanten av regntrekket....men fortsatt synes jeg dette ikke var bra...huff og huff (jeg er IKKE, og langt fra en hysterisk mamma generelt på ting....men frisk luft..ja, der er jeg hysterisk) hehe
gyngehest Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 TFK regntrekket er helt håpløst! Jeg bruker det heller ikke, kjøpte et nytt billig standard trekk på obs. Mye tryggere
boble <3 Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Jeg kjøpte et svart ( stort ) trekk til min TFK vogn, den har åpning forran... Er ute på tur hver dag og her i Trondheim har det regnet masse de siste ukene, men lille snuppsi har aldri blitt våt. Er som deg, takler ikke helseteppe forran åpningen så det blanke regntreket blir det ikke snakk om å bruke! Håper du finner ut av det!
Willy Wonka Skrevet 18. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg tror jeg har funnet ut av det. Lar være å lukke luken...selve luken henger ned. Regn vil ikke regne inn på babyen, kanskje dyna blir litt våt - men det takler vi ) rart det er lov å selge dette trekket i Norge...med tanke på at vi blir advart mot helseteppe foran vogna etc....dette trekket er jo myyyye verre. Babyen min skal ha masse frisk luft....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå