Gå til innhold

Vil plutselig ikke ta flaska..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Maja var tidligere flink til å ta flaska. Men så har vi en periode ikke brukt den, og nå nekter hun! Vi skal jo ut på lørdag, så det passer egentlig ganske dårlig. Nå sitter pappan med flaske, mens hun kniper munnen sammen.

 

Noen som har opplevd dette, og fått dem til å ta den igjen? Noen gode råd og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelige greier dette her. Har hørt flere som har samme problem. Om de bare bestemmer seg for å være "vrange" eller om de glemmer det fra gang til gang vet jeg ikke.

 

Har dere prøvd forskjellige type flasker? Etter min erfaring er NUK ganske lett å gi, da de liksom skal ligne litt på puppen...

 

Om du trenger har jeg slike nebb til mating fra sykehuset fortsatt. De er super enkle å bruke, og maten renner bare inn uten at baby må suge. Bare si i fra om du vil ha, så kan du prøve om det fungerer bedre. Vi brukte dette masse i starten, da Erica ikke ville ta flaske.

Skrevet

Hei.

 

Vet ikke hvilken størrelse du bruker på smokken. Men det kan kanskje lønne seg å kjøpe de som er fra seks måneder. Kan hende det hjelper at hun ikke må suge så kraftig lenger. Vi er jo her på str 3, men jeg vurderer å bytte til neste str snart. Den gjelder jo egentlig fra seks måneder. Ellers ville jeg kanskje ha prøvd de nebbene Millapril foreslår. De selges også på apoteket.

Skrevet

Takk for gode tips. Vi bruker str 4 på flaska, så det er nok ikke det. Prøvde tom kopp i går (Avent-kopp med myk tut som hun bruker til å drikke vann), men hun drakk bare noen få slurker, så var ikke det heller noe populært. Skal jaggu gå og kjøpe et nebb i morgen! Nå skal jeg gå og gjemme meg, så pappan får prøve på nytt i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...