Gå til innhold

Ufyselig jordmor på "jordmødrene"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ene der i forrige program, som klaget over de fødende som var sånne pyser og absolutt skulle ha smertelindring. Og selv går hun rundt og sutrer og klager til alt og alle om den stive nakken sin og syns såå synd på seg selv.- og tok smertestillende! Hele dama virket bare åndssvak, hadde jeg fått henne til jordmor hadde jeg heller gått ut og født i bilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes ikke det var klaging. Det er jo sånn det er blitt.

Skrevet

haha. synes hun virket kjempesøt jeg. tror ikke hun mente å klage over folk som tar smertestillende, mer det at hun ville forklare hvor vanlig det har blitt og hvor "unaturlig" en fødsel blir sett på for tiden ;-)

Skrevet

Hahaha, jeg reagerte også på henne. Akkurat det med at hun snakket så mye om smertelindring og hvor "komfortabelt vi var vant til å ha det uansett hvilken situasjon vi var i" var nok veldig beleilig klippet og limt sammen siden hun selv hadde smerter denne dagen, og måtte ta smertestillende. Lurer på om hun kjente seg selv igjen slik hun ble framstilt, eller om hun rett og slett ikke reflekterer over sin egen smerte i forhold til det hun sa om fødende.

Det ble forskrekkelig rotete skrevet, jaja.

Skrevet

Men hun sa jo ikke at hun selv var noe bedre... Hun sa jo at hun også hadde brukt epidural under fødselen.....

Syntes hun virka flink, jeg! Hun var god til å veilede den fødende under pressriene, og hun viste respekt for pasienten!

Men vi ser selvsagt jo ting forskjellig alle sammen!

Skrevet

Ja det har blitt slik, men hva er galt med det da? Fremskritt kaller jeg det.Hun mente at i noen situasjoner skal man ha vondt. Hvorfor i alle dager skal man det? Hun jobber på feil sted etter min mening. Selv fikk jeg ikke smertelindring pga lav bemanning, men neste gang skal jeg ha alt!

Skrevet

Synes hun virket kjempe flink jeg. og det er jo sant at det blir færre og færre naturlige fødsler...

Skrevet

hun bare fortalte fakta om hvordan ting har blitt jo.

ikke noe galt i det sånn jeg ser det hvertfall.

hun sa jo som andre sier også at hun var da ikke bedre selv.

Skrevet

haha. dette temaet ble jo diskutert så lenge rett etter at programmet gikk, og nei. hu klagde ikke. hu fortalte no bare sannheten. for det er sånn det har blitt. og det var absolutt ikke noe galt i det hu sa, så lenge som hu sa at hu var en av de hu også:)

Skrevet

nei men hun sa jo at hun selv hadde født med epidural! tror ikke hun mener at ALLE er pyser men mange er det...sånn er det blitt!

Skrevet

Fatter ikke hva som er så provoserende med hu jordmora der! det er ingenting å henge seg opp i, er det det da?!

Skrevet

det er da ikke noe pysete ved å ta epidural!!!! det å føde er uansett kjempe tøft!!! å kalle de kvinnene som fødte på programmet som pysete er vel litt for drøyt.... jeg kommer sikkert ikke til å takle fødselen like bra som de selv om jeg skal ha epidural, men å tenke på at jordmor kanskje ser på meg som en pyse, er ikke akkurat det jeg har lyst til å ha i hodet mens jeg presser ut noe på størrelsen med en håndball hvor det egentlig kun er plass til en golfball!!

Skrevet

Reagerte på henne selv, jeg. Greit at mange ber om smertelindring nå, men litt på kanten å kalle fødende for pyser av den grunn. Måtte jo allikevel trekke litt på smilebåndet når hun like etterpå klagde over sååå vondt i nakken. Måtte ha massasje, varme og smertestillende. Takar henne, liksom.... :o) Hadde nok bedt om å få bytte om hun hadde dukket opp under min fødsel

Skrevet

Det verste var vel at hun presterte å si: "Det å føde er jo bare et komma i livet!" til en som nettopp har født... Litt hyggeligere å få høre "Gratulere, så flink du var!" som de andre jordmødrene sa til "sine" nybakte mødre...

Skrevet

Ho sa ikkjke det over for en fødene og det er jo egentlig sant da,.......forreseten eg har ikkje brukt smertestillende... så vondt var det ikkj efor meg , men vet terkelsen min er høg og eg har hatt lette og kjappe fødsler. Eg meiner at det er opp til hver enkel og at i noen tilfeller MÅ det til, men en del er nok pyser nett som ho jm sa i programmet...

Skrevet

jg var til jordmora 'mi' dagen etter dette programmet, og hu lurte på om jg så dette programmet, og da gårdagens episode. og det sa jg no 'ja' til. og da tok hu opp den kommentaren, for hu synes at den var såå fin kommentar. også i forhold til virkeligheten. for i alle de årene vi lever, så er de intense timene vi ligger i fødsel, faktisk, bare et komma i livet vårt.

Skrevet

Trur egentlig ikke hun mente å klage så veldig, hun bare sa det slik det er. Og brukte seg selv som et eksempel på det. Hun benyttet seg jo og av smertestillende, i likhet med kenskje de aller fleste. Virket ikke som hun rakket ned på noen, bare konstaterte fakta.... Og det er ikke noe galt i å bruke smertestillende, ingen fødsler er like og alle har forskjellige måter å takle smerter på, sånn er det bare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...