Gå til innhold

Dumt å søte opp middagsmat med fruktmos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var kokt gulerot utprøvd...og kastet opp igjen ,-)

Noen foreslo å putte fruktpure oppi og han elsker jo fruktmos. Men er det dumt å søte det opp slik? Eller går det greit å gjøre det i starten og så minke minke på fruktmosen? Eller gi annenhver skje fruktmos -potet? Føler bare at det blir litt feil i å lure ham i mat men er åpen for innspill.For skjønner jo at potet og gulerot er et lite smakssjokk, alt han har fått tidligere er jo søtlig som mm, mme, grøt, fruktmos....Men kan jo ikke leve livet med bare søte smaker?

Prøvde en gulerot/potetmos fra helios og den tolererte han litt...men absolutt noen frysninger av den også....noen som har erfaringer med innføring av middag?

Han er skikkelig matglad og ELSKER grøt, det går ned på høykant, han gaper og "tygger" i vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du kan sikkert prøve å blande middagsmat og fruktmos. Jeg syns det høres ut som en litt pussig kombinasjon men hvis han liker det, so why not ;-)

Skrevet

Pussig ja, forstår virkelig ikke at han ikke likte potetmos eller gulrotmosen jeg lagde..den på glass luktet og smakte py! Men men de er jo helt i starten på å utvikle smakssanser så får vel heller være litt rare...,-)

Skrevet

Min gutt snudde seg og vekk fra gulrot i begynnelsen. Men etter ei stund gikk det plutselig myyye bedre. Kanskje bare bli vant til smaken. Prøv å krydre litt. Dill feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...