Gå til innhold

Ang den kulen jeg hadde i brystet... :-((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel var hos legen og han kjente den med en gang...skulle få time på sykehuset denne uka allerede jeg...

Så er det bare å håpe at det ikke er noe...

Hvis det hadde vært en kjertel eller noe hadde jeg vel ikke måtte dra på sykehuset???

Noen med erfaring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt rutine å sende til undersøkelse på sykehuset. Allmennleger har ikke kompetanse eller utstyr til å kunne garantere at en kul er godartet, slik at de sender alle med kul i brystet til undersøkelse på sykehuset (jeg var selv og foretok en slik undersøkelse for noen uker siden). De foretar mammografi (evt. også ultralyd) og så får du en undersøkelse av kirurg. Med meg var det bare kjertelvev, btw. :)

Skrevet

Alle kuler som legen ikke kan kjenne hva er (f.eks væskefyllte kuler) skal undersøkes. Og det at du får time raskt trenger ikke være pga h*n mistenker noe farlig. Du skal bare være glad ting skjer raskt!

Men jeg forstår godt tankene dine nå. Har vært der selv.. Tankene og ventingen er ikke noe særlig!

Skal du ta mamografi?

Mange klemmer vennen!

Skrevet

Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig.

Alltid greit å undersøke én gang for mye enn for lite.

Stor klem til deg vennen min.

Skrevet

jepp nita...mammografi...

vel vi får se...regner med at det ikke er noe...

Skrevet

Alt som de ikke vet med 100% sikkerhet hva er blir undersøkt av spesialist. Så det er helt normalt. Og at det skjer så fort er nok ikke heller uten grunn: i de FÅÅÅ tilfellene hvor det er snakk om brystkreft er det avgjørende at behandlingen starter raskt, derfor må alle inn kjapt for å fange opp noen få.

Forsøk å ikke tenk for mye på det, vær glad han tok deg alvorlig og at du får hjelp, så får vi andre krysse fingrene for deg.

Klem fra Senja. :-)

Skrevet

Hei sjaman

da jeg var 18 år,opplevde jeg å få en kul i et bryst. jeg måtte først til , mammografi og deretter inn for å fjerne denne kulen. Legen sa at det mest sannsynlig ikke var noen ting, men de ville være på den sikre siden. Den ble fjernet med lokalbedøvelse, og viste seg å være sammenvokst vev. Så jeg tror det er standard prosedyre å sende på sykehus.

Er det lenge til du skalpå sykehuset da??

Håper det ikke er sålenge til, sånn at du slipper å gå rundt å bekymre deg.

Klem

Skrevet

Ja, det er vanlig rutine at man får en sjekk på sykehuset. Jeg har også en kul , som jeg oppdaget for ca 3 år siden. Ble sendt på mammografi og tok CT, men det er sannsynligvis bare bein-at det sitter på skjellettet. Min er helt hardavlang og går ikke å bevege på.

Dette går sikkert fint, skal du se :-)

Skrevet

Hadde det samme i fjor høst. Legen henviste meg til mamografi. Det var bare kjertler.... Helt ufarlig!

De sier at de fleste de sjekker kun har ufarlige kuler/klumper.

Skal krysse fingrene for deg!!!

Skrevet

En venninne av meg hadde det for et par år siden. DOktoren som kjente på kulen sa at han ikke likten den pga måten den satt i vevet på. Hun tok mammografi. Var ingenting farlig. Ufarlig kul. Tror at de aller fleste kulene er ufarlige så Sjaman du har om ikke ennet de beste oddsene på din side.

Lykke til!

Skrevet

Joda, de sender folk til sykehus eller annet sted for røntgen så fort man kjenner noe som kan være unormalt. Jeg har vært til røntgen flere ganger, men det har aldri vært noe farlig.

Skrevet

Tror det er ganske vanlig at de sender alle med kuler de selv ikke kan kjenne hva er på sykehuset..

Er bare en mnd siden de opererte bort en kul i lysken hos meg.. Ikke hørt noe så regner med at den er godartet..

Masse lykke til..går nok veldig bra..=)

Skrevet

Joa, du husker vel at jeg var inne til ultralyd (med det som viste seg å være gammel melk, hihi). Du er nå vel ikke gammel nok til mammografi, hvorfor ikke ultralyd?

Skrevet

Håper på at det ikke er noe farlig, mammaen min hadde kul

i bryste da ville de ha henne til en sjekk å det var heldigvis

en fettkul...

Lykke til, krysser fingrene for deg.

Skrevet

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321794

Les denne, om du ikke har gjort det allerede da. Er du som meg har du lest litt allerede... ;o)

Men du skal vite at jeg krysser fingrene for deg!

Og jeg vet at tankene dine er som en berg og dalbane nå. Alt fra "det er nok ikke`no" til sorte og triste tanker.

Jeg vet så inderlig godt hvor vanskelig den tiden fra du får "mistanke" til du får svar.

Har du tlf nr mitt enda? I så fall så ring om du vil snakke, eller hyl på msn.. send en mail.. Tar i mot alt. Både sinna-sjaman, triste-sjaman og glade-sjaman... Regner med følelsene dine er blandet!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...