Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Tok keisersnitt for 4 uker siden. Hvor lenge bør det gå før jeg kan ha sex? Såret er ikke grodd helt ennå, men skal jo ikke fikle borti det, så det burde vel ikke ha noe å si. Renselsen var ferdig for 2 dager siden...
beibiboom Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 de sier vel at man bør vente 6 uker, men dersom du bruker kondom er det ok (infeksjonsfare).
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Men hvor kan det bli infeksjon da? siden jeg har tatt keisersnitt, så har det jo bare vært et snitt i magen og livmora, og verken penis eller sæd kommer inn i livmora under samleie. Dessuten hadde jeg ikke åpning, og såret i livmora har vel grodd nå..?
beibiboom Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 det er såtret i livmora de mener. derfor bør det gå seks uker. jeg tok også ks, og vi fulgte disse retningslinjene, emn vet jo ikke om vi hadde måttet gjort det!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Eh... Hvordan ble du gravid da, hvis sæden ikke kommer inn i livmora ved samleie??? Forøvrig... Tror d gjelder samme retningslinjer etter KS som vaginal fødsel. Som du sier har jo livmora vært skåret opp, så d er jo et sår der som helst skal gro i fred...
Willy Wonka Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Sæden kommer jo ikke opp i livmora ved bruk av kondom!!! Noe man skal bruke i starten.
gullet kom 03.07.07 Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 jeg tok ks for 2.5 mnd siden da jeg hadde utreise samtale med jordmor spurte jeg om sex.. da sa hun at de brukte ikke de 6 ukene lenger.. hun sa når jeg var klar og følte for det..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Vi ventet 2,5uke... Da var renselsen ferdig!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Jeh tok keisersnitt og vi ventet til det var gått 3 uker. Da var det faktisk litt ømt og vondt å ha sex, så vi ventet i 3 uker før vi prøvde igjen og da gikk det kjempefint ) Hadde sex i mellomtiden, bare ikke med penetrering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå