Gå til innhold

Hull i ørene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har tatt hull i ørene på ungen før hun er 1 år? Lurer på å gjøre det, snuppa er snart 8 mnd. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville IKKE gjort det.

Fikk selv hull i ørene da jeg var liten, og sliter med det enda!

-det utviklet seg til allergi, og selvom jeg ikke har hatt noe i ørene på mange mange år, får jeg fremdeles perioder med verk og betennelser.

det er ikke sunt, og babyen din (for det er hun før hun er ett år) vil ikke kunne forstå hvorfor du påfører henne slik smerte, hun vil ikke se at det er søtt, sjarmerende etc.

dersom du fremdeles kommer til å gjennomføre det,

velg gull i ørene, og vær utrolig nøye med å rense.

men jeg håper du ikke gjør det. det er ikke noe moro å ha betennelse i øreflippene...

Skrevet

Hjelp!! Kan du bli mer harry? Sorry, syns bare det er skikkelig trist å se foreldre som gjør sånt når ungen ikke skjønner bæret av det uansett. La henne stikke hull på kroppen når hun er gammel nok til å bestemme selv!

Skrevet

Søk på "baby gets her ears pierced" på youtube. com........så får du klipp av mange små baby-jenter, helt ned til nyfødte som får hull i ørene. Stakkars små sier jeg.....håper for deres skyld de ikke får verk i dem i tillegg til selve "inngrepet".

Skrevet

Nei hvorfor skal babyen din ha det?! Aldri i livet om jeg ville gjort det.

Skrevet

Helt sykt at noen som er gla i ungene sine kan gjøre noe sånt, bare på grunn av egen forfengelighet!!!Begynte å grine da jeg så de videoene på youtube jeg.....Fatter ikke at en mor kan gjøre ungen sin så vondt!!

Skrevet

Små barn som får hull i ørene har større sjanse for infeksjoner, fordi de gjerne tar seg til ørene eller plukker på øredobbene. Det kan være lurt å ta hull i ørene på den varme årstiden, slik at man unngår at øredobbene henger seg fast i hodeplagg. Vær oppmerksom på økt fare for infeksjon ved bading. Badevann er sjeldent helt rent. Å ta mange hull i ørene anbefales ikke.

– Hvis man ønsker hull i ørene så er det best å ta dette midt i øreflippen. Hvis man tar hull oppover øret kan man treffe soner som lettere kan gi både varig irritasjon og kroniske plager, sier Rønn, som legger til at det er større fare for å utvikle allergi hvis man tidlig tar hull i ørene.

http://www.plusstid.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=LeftPage_6780&MainPage_6659=6780:0:4,3222:1:0:0:::0:0&LeftPage_6780=7057:22461::1:6783:16:::0:0

jeg ville IKKE gjort det! jeg er allergisk mot gull også faktisk (bare i ørene) og nikkel... helt forfedelig med betennelse i øreflippen. det verker og klør. vil du virkelig påføre henne noe sånt (i verste tilfelle så kan det bli sånn)???

Skrevet

Fy faen!! Så den ene videoen på youtube. Det der er ingenting annet enn slemt! SLEMT!! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...