Lille Bo Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Hei...... Er litt deppa idag. De siste tre ukene har jeg hatt gjenntatte blødninger. Har vært på kontroll på KK i Bergen to ganger og føler at jeg får bra oppfølging derifra. Er sykemeldt og skal til ny kontroll der oppe om en ukes tid for å sjekke at jenta vår vokser som hun skal. Første gang jeg var til undersøkelse ifm dette mente de at jeg var lettblødende og at blødningen kom fra livmormunnen og ikke inne fra livmoren. Morkaka ligger som den skal så jeg burde vel være beroliget. Jenta vår beveger seg masse så jeg kjenner heldigvis at det er mye liv, men hver gang jeg får en ny blødning raser alt sammen igjen. Er bare så engstelig for at noe skal være galt!! Jeg er i uke 29 + 5 idag og lurer på hvordan jeg best skal takle dette i 10 uker til. Begynner å bli skikkelig deprimert.......... Noen andre som har opplevd lignende?
Marande Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Har ikke erfart noe av dette selv, men det er jo ikke uvanlig at man gjerne blør litt under et svangerskap...ting og tang blir større og det blir mindre plass, i tillegg til at hormonene forandrer seg. Men så lenge du ikke har vondt og kjenner liv, så er vel ting som det skal være vil jeg tro, ihvertfall i pg med at lege/jordmor har sagt alt er bra så! Hvis ikke ville jeg nok tatt dette opp igjen ved neste kontroll...Bare å nevne at du er bekymra! Men du får ha lykke til, så håper vi alt er som det skal!!!
Lille Bo Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2007 Takk for oppmuntringen Marande : ) Ser ikke ut til at det var så mange her inne som kjente seg igjen i min situasjon. Men humøret er uansett litt bedre idag. Det går litt i bølger. Blir vel enda mer engstelig av å gå hjemme hele dagen i tillegg.
BabyV Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Jeg skjønner veldig godt følelsen. Jeg hadde selv blødninger flere ganger i uken fra uke 21 til 27 (tror jeg det var). Og selv om jeg var på flere kontroller og alt var ok så raste verden hver gang jeg fikk en ny blødning.Heldigvis sluttet blødningene hos meg så siste del av svangerskapet har vært en opptur for min del. Det er viktig at du snakker om depresjonen din sånn at du får de kontrollene du trenger for å føle deg trygg på at alt er ok. Jeg hadde til tider behov for å sjekke at lillepia hadde det bra når jeg fikk en blødning selv om blødningen var lik som de andre. Da ringte jeg Ahus og fikk komme inn på ul for å sjekke. Vil tro det var avhengig av dagsform om jeg taklet blødningene bra eller ikke, men det hjalp å dra innom Ahus og få konstatert at alt var ok med barnet.
Lille Bo Skrevet 19. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2007 Tusen takk Skorpion! Hjelper å vite at andre har slitt med det samme og at ting har gått bra likevel. Fikk du vite hva som var årsaken til dine blødninger da? Og takk for tipset om å ta deppingsen min opp på neste kontroll......... Er alltid litt mer oppstemt etter å ha vært inne på KK og fått konstatert at alt er bra med jenta vår. Håper du selv slipper å gå mye mer over tiden ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå