Gjest Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Hva er vanlig å gi i dåpsgave til sitt eget barn..? Eller hva har dere gitt barna deres..?
VinterSol+2 Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 hm.. det tenkte jeg ikke på en gang. vi gav ikke noe til vesla vår. hun får heller få gaver ved senere anledninger. dessuten har hun jo fått vogn, bilstol, lekegrind, babygym, seng osv osv til starten av livet... tror ikke hun kommer til å tenke på det senere at hun ikke fikk et sølvsmykke av oss, lissom...
-spent- Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Vi ga heller ingenting til dåpen. Hun fikk selvskapet, og får jo en del ellers. Kommer heller til å sette av penger på hennes konto.
J`s mamma Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Min fikk ikke noe, bortsett fra at jeg tok film og masse bilder som han vil ha som et minne om dagen når han blir eldre... Er ikke vanlig å gi sitt eget barn dåpsgave mener jeg... Kan jo evt kjøpe en fin bukett roser eller andre blomster som dere kan pynte bordet med og som kan være en gave fra dere til dåpsbarnet??
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Vi ga en håndmalt stol fra www.malurten.no den er så fin - mye finere i virkeligheten enn på blidene. Solid og nydelig håndverk. Kan absolutt anbefales. Fikk skrevet på navn, f.dato, vekt og lengde samt en hilsen på dåpsdagen med klem fra mamma og pappa.
Kaja_07 Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Lurte veldig på dette selv. Endte med å gi sønnen vår en kniv (bunadskniv) med gravering på + barnets myntsett (http://www.myntogseddel.no/Mynter-Norge/Souvenir-og-Barnets-Myntsett/Barnets-myntsett-babysettet-2007-2007-UNC.html) Ellers er det jo mange som gir penger i fond eller oppretter skarekonto med litt penger på. Har man jente er det kanskje koselig å gi et smykke. Har skjønt at man ikke må gi noen gave til sitt eget barn, men syntes nå det er litt koselig å gi noe jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå