Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Har en veldig stressende jobb, hvor langt skal jeg la det gå før jeg sykemelder meg?? Vil jo helst være på jobb, men redd for lille baby :-(
Mido Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Vanskelig å si... Det kommer vel også litt ann på hvordan du psykisk og fysisk takler stress... Men det er viktig å lytte til kroppen tenker jeg. Sier den ifra at du må ta det litt roligere, går det jo ev ann å få en gradert sykemelding kanskje. Det er ikke nå som er tiden for å leke helt og være sterk, og "klare alt" tenker nå jeg...
Bdancer Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 spør legen din om du kan få aktiv sykemelding. da jobber du akkurat så mye som du vil. Det settes inn en vikar 100% i din stilling, så da blir det nok ikke så stressende for deg. så går du og dilter rundt i tillegg til vikaren. De fleste arbeidsplasser synes også dette er en veldig god løsning. Det negative er at du kun får det 4 uker og max 8.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Hvilken type jobb har du? og er det type fysisk stress (løpe rundt og mye å gjøre), eller psykisk stress (vannskelige oppgaver, mye ansvar, pes osv). Jeg tror uansett du MÅ snakke med sjefen din. Det ideelle er jo å kunne jobbe fullt, men med mindre stress (jeg vet at dette ofte er vanskelig). Men for de aller fleste arbeidsgivere er det tusen ganger mer verdt at du er på jobb (med mindre ansvar/ting å gjøre), enn at du er borte. Og sikkert mer givende for deg også. Og om stresset du føler er skadelig for barnet er det umulig å svare på, det spørs nok mye på hvordan du føler det selv. Kanskje noe du bør diskutere med legen neste gang?
Celine02 Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Jeg hadde en veldig stressende periode på jobben under sist svangerskap. Gikk til hyppig kontroll på slutten da de var bekymret for str. på barnet. De ukene jeg hadde stresset mest, hadde hun ikke vokst i det hele tatt - så jeg fikk streng beskjed om å ta det med ro. Dette var for det meste psykisk stress, så det er tydelig at det også har innvirkning på utviklingen. Dette er absolutt noe du må ta alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå