Gå til innhold

FAEN TA ISSJIAS!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er jeg fullstendig invalidisert pga at issjias(?)-nerven har kommet i klem. Det er så grønnJÆVLIG vondt at jeg hylgråter hver gang jeg må bevege på meg. Innimellom bare svikter hele beinet under meg og jeg faller ned på knærne:( Legen sa bare "ja ja det er helt vanlig, det går seg til, kanskje før fødselen til og med. ikke ta smertestillende, men beveg på det"

Ok... *harmdirrende* DET ER 3 MND TIL FØDSELEN!!!!!!!!!!!!!

JEG KLARER IKKE Å BEVEGE MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SMERTEN ER UUTHOLDELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Noen andre som er plaget med denne faenskapen???

FINS DET HJELP Å FÅ???

takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med legen din og be om henvisning til fysioterapeut. Ellers kan du bli plaget lenge etter fødselen.

Skrevet

har det ikke så ille som deg, men det stinger til innimellom hos meg og, er som du sier at jeg mister kreftene i foten, men hos meg kommer det bare av og til, og har ikke noe spesielt mønster! har det også bare i høyre fot/hofte!

Jeg hadde det sånn sist jeg var gravid også, og da holdt jeg det bare ut, og det forsvant av seg selv etter fødselen! Men hadde jeg vært like plaget som det virker som du er så ville jeg bedt om henvisning til fysio. det er ett eller annet i hofta di som er malplassert, og det kan en fysioterapeut dytte på plass igjen. Har hørt at man må ha gangproblemer for å få henvisning, og det har jo absolutt du hvis du faller ned på knærne!!

lykke til!

Skrevet

Hehe, da er vi to. Er et lite helvete... hjelper litt å gå til fysio, men fikk jo den beskjeden da at det bare går over ETTER fødsel... og er ikke stort de kan gjøre nå... Betryggende å høre ;-p

Ønsker deg masse lykke til fremover. Håper det ordner seg for deg! Selv er jeg sykemeldt og tar det med ro =)

Skrevet

Takker for svar, jeg skal be legen om henvisning til fysio i morra..

Prøvde nettopp å ringe legevakta men der kunne de ikke svare meg..

Så ringte jeg daglegevakta men de holder til på et legekontor 3 mil utenfor byen og jeg har ikke sjangs til å komme meg dit.

Så da prøver jeg fastlegen igjen i morra..

Prøvde å gå en tur i butikken tidligere i dag.. Det tar vanligvis 3 min å gå, i dag brukte jeg 15 min. Gråt av smerte hele veien.

Har aldri hørt om dette i forbindelse med svangerskap før jeg, utrolig kjip plage å få:(

Smerten er kun på høyre side ja, starter litt nedenfor korsryggen og stråler helt ned til leggen. Smerten er værst i selve skinka, og noen ganger røsker det så voldsomt til at det svartner for meg av smerte.

Håper legen tar meg på alvor i morra!

Skrevet

snakket faktisk med en fysioterapeut om dette, og hun spurte meg hvor langt ned det strålte.. hos meg er det bare såvidt ned i låret! Hun sa at det kunne være tegn på prolaps hvis det strålte ned å tærne hvertfall!! dette må legen din virkelig ta deg på alvor for.. kan jo ikke gå rundt og ha det sånn!!

Lykke til igjen!!

Skrevet

Har problemer med smerter i høyre bein jeg også...kanskje det er issjias??? Hmmmm.... Det er akkurat slik dere beskriver, ikke så ille som HI men det kjennes bra.

Tenkte jeg skulle høre med legen om dette for det er VONDT å jobbe. Jobber i barnehage med mye løft ol. og utover dagen blir det bare verre og verre...

Får ringe legen i morgen og høre.

God bedring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...