Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Men kan du egentlig bli sur for at ungene i klassen til sønnen din synger "her kommer julius som alle kan se" når ungen heter Julius? Burde ikke foreldrene faktisk skjønt at det kom til å skje? Kan man da egentlig lage en stoor mobbesak ut av det? Og merk, det er mor som føler seg mobbet, ikke sønnen.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Er det en gang mobbing i seg selv? Burde det ikke være litt stas at navnet hans sprer munterhet og glede blant vennene hans?
Lilly 79 Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg sa til mannen min en dag her, at om vi fikk en sønn ville jeg kalle han Janus. Da sa han: "Ja vil du at ungene skal gaule anus etter han, så døper du han det" *det hadde jeg ikke tenkt på*
Venter på bitteliten Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Burde man være glad for at en sjimpanse heter akkurat det samme som en selv? Bør man være glad for at man blir ledd av? Nei. Foreldrene burde ha sett dette komme, ja. Men de trodde kanskje at mobbing var utryddet...
Birgitte Bardått Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Ordføreren i Kristiansand het Julius (for mange år siden). Ei jeg kjener skulle i møte med ham og fortalte ivrig om hvordan hun gledet seg til å treffe han. En av mennene spurte (i fullt allvor) om hun virkelig trodde at hun kom til å slippe inn i buret?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Kommer vel an på hvordan det er ment... Jeg er til tider glad for å bli ledd av enten det er tilsiktet eller utilsiktet.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Haha. Kanskje Julius-apen var oppkalt etter ordføreren eller? Vel, det er mange ord som er kilder til mobbing; personlig kunne jeg aldri kalt min datter for Gitte........¨, og foreldrene til Rasmus må nok pent være forberedt på at folk tror han er på loffen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 På loffen? Det er vel det minste problemet med å hete Rasmus ( rass+ mus= ræv+ fitte).
Gjest Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg kjenner både Julius, Gitte og Rasmus, Fanny etc... Mange navn som kan være såkalte "mobbenavn"... Jeg synes ikke det er noe galt... Folk må få velge hva de vil.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Haha....... ler så jeg triller. Ikke så lett å være Rasmus. stakkar......
Gjest Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Når jeg var liten var det ingen som hadde hørt om navnet mitt, jeg måtte altid stave det, og i første klasse var jeg registrert som "malvin". Men nå heter jo anenhver unge Malin, så dette med navn forandrer seg jo fort da. Er ikke så mange barn som veit hvem julius er lengre heller. Lever han fortsatt foresten?
KariMari Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 Det å kalle ungen sin for Harry synes jeg er døllt. Stakkars unge........:-P
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Jeg synes ikke det er så ille med Harry lenger. Det er vi voksne som synes det er harry, barna synes det er tøft og tenker på Harry Potter:)
Marge Simpsons Skrevet 20. september 2007 #14 Skrevet 20. september 2007 mannen min heter Odd Harry. Uansett hvor han er i værden, komenteres navnet hans )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå