Gå til innhold

G-test i dag eller i mårra tidlig...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 6 mnd siden fødsel. Har brukt Cerazette p-piller. Før jeg begynte på pillene hadde jeg en liten blødning, men etter jeg begynte med pillene har jeg ikke hatt mensen i det hele tatt... Så vet ikke noe om hvordan syklusen ev. er...

Jeg tok en grav.test for 1 mnd siden (ettersom jeg ikke har mensen) og den var negativ.

Men i det siste har jeg vært så trøtt og sliten heele tiden (selv om poden har sovet hele natta fra han var 2 mnd). Mye hodepine og i dag lukter ting jeg tålte helt fint i går helt forferdelig..! Ikke direkte kvalm, men "uvel" på en måte...

Var sånn det var i begynnelsen av sist svangerskap...:-/

Og har lest på siden her om så mange som har blitt gravide når de bruker Cerazette p-piller...

Så dilemmaet mitt:

Har én graviditetstest liggende... skal jeg ta den nå (hvilket er skummelt - men veeldig "fristende") eller skal jeg vente til i mårra tidlig ettersom mårra-urin skal være det beste...??

Tok som sagt en for 1 mnd siden=negativ... det var før jeg ble så fryktelig trøtt og sliten hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke klart å vente jeg...

Tror jeg tok ørtig tester da vi prøvde forrige gang!!!

Skrevet

eg tok en midt på dag utenom at eg måtte på do..

og den va positiv.. 7 mnd etter fødsel.

gå og tiss nå da.

Skrevet

Oi. Hadde aldri klart å vente eg. Men om den er negativ og du fortsetter å vere trøtt og uvel er det gjerne lurt å slutte med pillene og vente på eventuell mens.

Skrevet

Klarte ikke å vente jeg... Var negativ nå iallefall:)

Nå er det jo sånn at jeg helst ikke vil bli gravid igjen akkurat nå, så er vel ikke akkurat lureste å slutte på pillene da...:)

Skrevet

Eg berre tenkte at sjølv om ein test er negativ no, så kan det vere at du likevel er gravid men at det er for tidleg til å gje utslag på testen. Mange testar jo positivt først lenge etter ikm. Og dersom eg hadde vore usikker på om eg kanskje kunne vere gravid likevel, hadde eg slutta på pillene og sett om mensen kom, så hadde eg fått eit svar. Og det er vel heller ikkje heldig for eit eventuelt foster om mora går på p-piller. Ville heller brukt annan prevansjon fram til mensen kom tilbake eller eg fekk positiv test. Men det er meg :o)

Skrevet

Bare sånn at du vet det, så er det med at mensen blir borte noe som skjer med mange som går på Cerazette.. Har gått på det i 2,5 år - og hatt mensen kanskje 4-5 ganger.. Men hvis du føler deg gravid, trøtt og sliten så ta en test for sikkerhetsskyld...

Skrevet

PS. Hadde jeg vært i tvil hadde ikke jeg klart å vente til i mårra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...