-spent- Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Eline er 3 1/2 mnd. Vi kan ikke gå ifra hu 1 sekund en gang uten at hu begynner å skrike. Hun skal holde i hånda og se oss, sånn er det når hun skal sove også.. tar lang tid før hun sovner. kan ligge å hyle i 7 timer, er jeg sikker på. Hun må virkelig ha kroppskontakt hele tiden. Noen som har noen gode råd?
MathildeC Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Har du provd med koseklut, eller noe som lukter av mor og far? Eller gjoere det lunt og godt rundt henne, slik at hun foeler seg beskyttet? Noe litt tett inntil kroppen? Har ikke helt erfaringer altsaa, bare noen generelle raad. Hoertes slitsomt ut aa ha det saann! Ikke det at lillemor liker aa ligge saerlig lenge alene, men hun klarer seg da f.eks 10 min under lekegymmen.
-spent- Skrevet 18. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2007 Har prøvd dette. Er jo koselig at hun vil ha kroppskontakt, men blir litt slitsomt i lengden. Får jo ikke gjort noe annet. Babygymen er det eneste stedet hun kan ligge litt alene å pludre, alt i fra 2-10 min, kommer an på humøret, hehe. Ellers så er hun glad i tv'n da..men synes ikke hun skal se så mye på den heller..
Heihvordetgår Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Anbefaler at du skaffer deg noe ordentlig bæretøy, så får du hendene fri og tulla får den kroppskontat hun behøver. Mei Tai, sjal, slynge eller lignende. Gå inn på tettinntil.no, der får du mye informasjon
VinterSol+2 Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 ja, skaff deg et skikkelig bæretøy. da kan hun få den kroppskontakten hun behøver, uten at hun trenger å være sentrum av begivenhetene hele tiden. bare være med i sentrum. ofte så er det lettere å la barn som har fått metta si på kroppskontakt via bæring til å ligge alene også. vi har forresten skaffet oss en lekegrind nå, som er sånn høy, så hun kan ligge i den og følge med litt på verden rundt. plutselig får jeg lov å være i et annet rom litt, selvom hun er våken! anbefales:)
-spent- Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 Jeg har babybjørn, men blir liksom ikke brukt inne. Bruker den litt når vi er i butikker og sånn. Men kan sikkert bruke den mye mer:) Lekegrind har vi faktisk tenkt på, men har tenkt at hun er litt lita enda, så det har ikke blitt kjøpt enda.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Det er bare bra med lekegrind fra de er små og ikke "trenger den", da venner de seg til å være i den slik at den ikke blir et fengsel den dagen du må sette henne oppi der for å gå fra noen minutter. Anbefales, vi har begynte med det nå, han er 4 mnd.
-spent- Skrevet 18. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2007 okay, da spørs det nok om vi må skaffe oss en lekegrind da ja:)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Mitt råd: Kansje du bør vente med nummer 2 da???
-spent- Skrevet 18. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2007 Hehe..ja, det blir ingen nr to enda, men har lyst på en for det:) Alt er jo fint. Det er bare det at hun skal ha så mye oppmerksomhet og kontakt som gjør at det omtrent er umulig å få gjort noe annet. Ellers storkoser vi oss:)
-spent- Skrevet 18. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2007 Fornøyd nå eller anonym??? Så fint at du passer på her inne!!!
Heihvordetgår Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Vil ikke anbefale deg mer bruk av babybjørn, den er ikke bra hverken for barnet eller deg.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 anbefaler mei tai på det varmste. Babyen din er liten, trenger massevis av kroppskontakt. Løser ikke akkurat problemet med en lekegrind. Babybjørn er ikke bra i lengden, dvs. mer enn kort periode av gangen fordi barnet får feil belasting på hofter og rygg. Mei tai er ergometrisk riktig. Vi investerete idet fordi vår gutt var som din....han er totalt forandret etter at han fikk sitte mage mot mage med meg lenge. Han sover godt osv etter dette. Viktig at de får masse kroppskontakt og at de får dekket dette behovet.
turbo30 Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 ikke ha det for stille i huset, sett på radio eller musikk
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 Invester i en god mei tai. Jeg klarer ikke å bruke baby bjørn mer enn 5 minutter, mei tai en blir jeg nesten aldri sliten av. Og den kan du om et par måneder ha på ryggen slik at du virkelig har begge hender fri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå