Gå til innhold

Når legger dere babyen for kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får aldri lillegutt i seng før 23-24 på natten syns dette er litt sent.

Hadde håpet å kunne hatt han i seng fra 21.30, men det er helt umulig.

Han sover veldig lite på kvelden generelt, og da må vi bære en del på han. (han har kolikk)

Hver gang vi har fått han til å sovne legger vi han i sengen sin, men da tar det 5-15 min så er han lys våken igjen. Eller det vil si han blir bare enda mer overtrøtt og det blir enda mere bæring.

Noen som har noen tips til hvordan vi kan få han i seng på kvelden litt tidligere.

Han er foresten bare 5 uker gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt normalt når de er så små enda. Mine var ihvertfall sånn, tror de var over 3 mnd før vi følte vi hadde litt kveld alene. :o)

Skrevet

Men det som er er at det virker som han hadde hatt bedre av å få lagt seg litt tidligere, han blir så sinnsykt overtrøtt.

Skrevet

Har ikke noe annet råd enn å la det gå seg til.

Det gjorde det for oss, etter ca 3 mnd med hyling frem til tolv-ett-tiden hver kveld. Jeg var så trøtt at jeg gråt jeg også...

Mulig det kan hjelpe å amme oftere på kvelden, men ellers er det nok bare å holde ut :)

Skrevet

vi la han ikke før sendt vi heller da han var så liten..

nå er han i seng mellom 18.30 og 19.00..

Skrevet

Mina på 6 uker er også sånn. Hun er tydelig trøtt på kvelden, men nekter å sove før vi legger oss :( Enda jeg gjør det på akkurat samme måte som når jeg legger henne når vi legger oss.

Stresser ikke med det enda, Lucas begynte vi å legge i 2100 tiden når han var ca 2,5 mnd og etterhvert ble tidspunktet flyttet til 1900, han legger seg 1900 enda.

Skrevet

Det er helt vanlig når de er så små. Går nok noen måneder før dere får justert noe særlig på det...

Først når jenta vår var rundt 9 mnd, fikk vi lagt henne ganske tidlig. Vi jobba oss sakte men sikkert mot et tidligere tidspunkt. 10 min tidligere i seng hver dag etter hvert som hun ble eldre. Først rundt 9 mnd, var vi nede i 20- tida, og etter hvert kom vi oss ned til kl.19. Der er vi nå, og har jo vært leggetid en stund. Nå er hun 15 mnd.

Skrevet

Vet ikke om dettte er til hjelp,men vi fikk ikke jenta vår til å legge seg til normal tid før hun var ca 8-9 mnd.Normaltid for oss nå,er rundt 19.Jenta vår sovnet også veldig sent om kveldene de først 3-4 mnd,sånn i 23-24 tiden.Så ble det tidligere og tidligere,men vi måtte vekke henne 7-8 hver morgen for å prøve å hjelpe henne inn i gode rutiner.Jeg husker det var veldig slitsomt,for det føltes som om jeg aldri fikk hentet meg inn igjen.Men det blir bedre,gradvis.Hvis barnet ditt sover lenge om morgenen,kan det være lurt å starte i den enden,før du prøver å legge barnet tidligere.F.eks et kvarter om gangen.

Prøv også å ha skikkelige rutiner på ting om kvelden,med stell,pysjamas og pupp på soverommet f.eks.

Det kan også være lurt å ha det litt stille å rolig på kveldstid,dempe lyset og lydnivået.Og omvendt fra morgenen av...

Husker så godt hvordan det var,men det blir bedre!!Hold ut!!

Lykke til!

Skrevet

HS tipsa oss om å prøve og legge lillegutt litt og litt tidligere, sånn at vi gradvis fikk flytta leggetiden. Vi fikk aldri prøvd det ut, men det kan jo være noe for dere. Prøv å flytte leggetiden med en halvtime om gangen. Men som de over sier, så er det vanlig når de er så små.

Lillegutt var vel 2 mnd når vi la han kl 20 en kveld, og kvelden etter måtte vi legge hank l 19. Siden da har leggetid vært kl 19. Veldig deilig med den tiden alene på kvelden, når han har lagt seg...

Skrevet

Slik var didrik også når han var mindre. Snudde det gradvis selv, så nå er han i seng senest kl 1930

Skrevet

Takk for tipsene:)

Da får vi bare ta det litt etter litt og krysse fingrene:)

Er ikke vant selv til å være oppe til 24 liksom, hehe. Også har vi en på 2,5 år og hun sover liksom ikke til klokken 11 hehe.

Vi får bare vente å se:)

Skrevet

husker jeg satt oppe til både 01 og 02 jeg da småen var noen uker gammel...utrolig slitsomt, men da sov vi to sammen til kl 11 dagen etter da. Han brukte ganske lang tid på å endre rytmen sin. Lot ham gjøre dette selv med vilje jeg da. Sorry, lite med tips fra meg - men sympati får dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...