Gå til innhold

Når legger dere babyen for kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får aldri lillegutt i seng før 23-24 på natten syns dette er litt sent.

Hadde håpet å kunne hatt han i seng fra 21.30, men det er helt umulig.

Han sover veldig lite på kvelden generelt, og da må vi bære en del på han. (han har kolikk)

Hver gang vi har fått han til å sovne legger vi han i sengen sin, men da tar det 5-15 min så er han lys våken igjen. Eller det vil si han blir bare enda mer overtrøtt og det blir enda mere bæring.

Noen som har noen tips til hvordan vi kan få han i seng på kvelden litt tidligere.

Han er foresten bare 5 uker gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sånn hadde vi det fram til ca 7 uker, da endret alt seg! Nå sovner hun 20.30 og sover sammenhengende fram til 04.00. Er litt tidlig å gjøre noe annet enn å ha faste kveldsrutiner tror jeg(arrester meg gjerne hvis noen vet noe annet altså). Vi begynte med faste rutiner når hun var ca 5 uker, badet, tok på pysj, gav mat sånn i sju-tiden. Etter et par uker så vi resultatet av dette:) Siden det har det vært sånn. Føler oss veldig heldige!

Skrevet

Min gutt er snart 4 uker, og vi opplevde at de første ukene var det som hos deg. Sovnet ikke for natten før ved 23.30 tiden eller senere. Den siste uka var han skikkelig urolig om kvelden, var trøtt og skulle ligge på puppen hele tiden, sutret og fant ikke roen. Da prøvde vi å legge han tidligere, og det var tydelig at det var det han ville, ha ro!! Har lagt han litt tidligere hver kveld siste uka, og nå sovner han kl.21.30 ca, og sover til 02. Opplever faktisk også på dagen at han ikke finner roen før jeg legger han for seg selv. Men må pakke han godt inn, eller legge han i vogna - da slokner han som et lys. Tror ikke han liker så godt å sove på fanget, han blir fort varm og svett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...