jente08ogspire:) Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Jeg har ikke fått noen innkallelse til UL, er i uke 14 og skal dit i uke 18. Er jeg glemt? Er flere uker siden jeg var på 1 kontroll og hun sa hun skulle bestille..
twoboys & a girl Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Ring å hør, noen ganger glemmer de å sende papirene.
Myanne Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg ringte kvinneklinikken og de hadde ikke mottatt noe papirer fra legesenteret. Ring dem!
ohayoo Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Jeg fikk innkalling veldig fort etter at jeg hadde vært hos legen, så jeg henger meg på de andre kommentarene: ring og sjekk for sikkerhetsskyld!
mamma.85 Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 jeg er i uke 15, sjekker postkassa hver dag, men har heller ikke fått innkallelse..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Såklart vil de ikke inkalle flere uker i forveien. Det kan jo være det dukker opp gravide som er lengre på vei enn deg, og gir de deg time først, må jo de som er komt lengre på vei komme en annen gang. Mange sykehus har feks. kun UL en gang i uken, og da er de veldig opptatt med dette hele denne dagen. Selv fikk jeg UL innkallelse i går, og skal neste onsdag. Altså 9 dager før UL.
Bdancer Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Hvordan vet du at du skal dit i uke 18 når du ikke har fått innkallelse? Jeg var på 1 kontroll i uke 10 og fikk innkallelse i uke 18 og ul time i uke 20.
CB-BabyBoy Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg tror ikke det er vanlig policy at sykehuset holder tilbake innkalling i tilfelle det kommer andre. Ut i fra det jeg vet, så kommer det når legen søker om fødeplass. Uansett kan det ikke være slik med alle sykehus siden jeg fikk min innkalling i begynnelsen av juli og min ul er i neste uke... Den kom et par dager etter at fødeplassen min på abc var klarert. Ring legen og evt sykehuset for å sjekke. Det skader jo ikke uansett
Pockahontas Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Riktig, de holder ikke tilbake innkalling.. Var på første legebesøk i uke 7 og fikk innkalling til UL bare et par uker etter det. Så for all del, ring dem! :-) Lykke til
jente08ogspire:) Skrevet 18. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2007 Fordi jordmora sa at jeg skulle få UL i uke 18.... Så da går jeg ut i fra at jeg får det da.
jente08ogspire:) Skrevet 18. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. september 2007 Har ingen tro på at de holder innkalding tilbake jeg heller. Var på 1 legebesøk i uke 7 jeg også, trodde ikke at det skulle ta så lang tid får å få en innkallelse. Jeg gjør som mange over her har rådet meg til, jeg ringer.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 De kaller inn så fort de har fått papirer. Jeg fikk brev i posten for 2 uker siden om ny ul 21.november. Altså over 2 mnd senere. Jeg ringte for ordinær ul siden jeg ikke hadde hørt noe, og da hadde jeg ikke blitt registrert engang. Så ring og hør.
Myanne Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 Støtter deg. Ringte sykehuset som ikke hadde fått noen papirer enda. Jeg ringte legesenteret 3 uker tidligere, og de hevdet å ha sendt papirene.
~Mita~ Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 Jeg fikk UL inkallelsen 5 uker før UL timen.. så tror nok ikke sykehuset holder tilbake innkallelsene. Ring sykehuset og hør etter du, av og til "glemmer" legene å sende henvisningene til sykehuset.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 19. september 2007 #16 Skrevet 19. september 2007 jeg fikk innkalelse i uke 12!! var der i uke 19:) så tror ikke de holder igjen nei!!!!
Petrine+Røver Skrevet 19. september 2007 #17 Skrevet 19. september 2007 Egentlig unødvendig av meg å svare; men er helt enig med de som ber deg ringe å sjekke! Selv fikk jeg innkalling i uke 11 for ul i uke 18 (mottok innkalling en liten uke etter mitt første besøk hos fastlegen!). Tipper at som så mye annet, varierer praksis fra sykehus til sykehus... men jeg kjenner også noen hvor fastlegen hadde glemt å sende inn papirene om søknad om fødeplass (dermed ble hun henvist til et sykehus lenger unna), så det skader jo ikke å ringe å undersøke saken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå