Gå til innhold

J**VLA legekontor altså..

happygrl 23 - liten prinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har telefontid fra 9-11 og fra 13-14.. nå har jeg prøvd å ringe i nesten en hel time sammenhengende, uten å få svar.. og slik er det HVER gang jeg skal ha tak i fastlegen til snuppa..

hadde bytta lege, hadde det ikke vært for at der ikke er noen andre ledige leger i hele kommunen..(!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann du:-)

Ser du er veldig irritert på legekontoret ditt. Synes selv det er irriterende å måtte ringe og ringe, men sånn er det på de fleste legekontor.....

Jeg jobber selv på legekontor og det er ikke en dag jeg/vi ikke får kjeft pga. at vi ALDRI tar telefonen. Neivel, og når pasienten så kommer ned for å snakke med oss i luka, så får vi kjeft for at vi jo ALLTID sitter i telefonen, Hallo, hvor er logikken?

Man kan bli frustrert, med mindre. Og vi har jo faktisk andre ting å gjøre også,,,, for hvem skal sende ut henvisninger, ta blodprøver, ekg, fjerne sting, skifte på sår +++ hvis ikke legesekretærene gjør det? Ikke legene i hvertfall..... og det gjør seg ikke selv.

Så til alle som er forbanna på legekontorene sine, vær heller takknemlig for at vi faktisk prøver å tilfredstille alle som er i kontakt med legekontoret.

Man går hver dag hjem fra jobben med hodepine, utslitt og oppgitt over all den unødvendige kjeften man får i løpet av en dag. Samtidig skal man faktisk komme hjem til mann og barn, og fungere noen lunde hjemme. Man stiller sånn passe uthvilt på jobben neste dag, rustet, for å igjen motta masse unødvendig kjeft....

Prøv heller å se det fra innsiden, fra vår side:-)

Skrevet

mamman til MogM.

Da får jeg si til deg som til alle andre som jobber i serviceyrker (ja for det er jo faktisk det); dersom dere ikke klarer å behandle den "kundemassen" dere har så er dere på godt norsk underbemannet og det er på tide å ansette fler mennesker.

For samme hvor mye man ser det fra innsiden, det er irriterende med dårlig service, uansett om det er det lokale legekontoret, IKEA, Bauhaus eller Rimi.

Skrevet

Høres ut som du bruker samme legekontor som meg happygrl! Har det nemmelig akkurat som deg, og ikke en eneste lege med plass på listene i min kommune heller!

Skrevet

Legen min har funnet på noe kjempesmart. Han bruker SMS. Når jeg trenger en time sender jeg en melding. Det går et par minutter så kommer meldingen om at de har mottatt min henvendelse og den blir behandlet så fort som mulig. Det går en liten stund til også kommer en ny meldingen om at jeg har fått time. Og hvis jeg sender melding tidlig på dagen får jeg alltid time samme dag. Supert :) Dette er noe som alle leger burde gjøre. Man kan ikke bare vente og vente. Det er en grunn til at man må til legen liksom. Og med små, syke barn er ikke dette gøy. Helt enig i at mange legekontor kanskje har litt få ansatte.

Hilsen en som er super fornøyd med fastlegen sin!

Skrevet

Ja, vi er nok desverre underbemannet. Skulle så gjerne vært flere medarbeidere. Men nå har det seg sånn at vi er et privat legesenter, der det er legene som bestemmer hva det er behov for. Og vi har utallige ganger prøvd å forklare legene at vi trenger flere medarbeidere, men det får vi altså ikke. Derfor må vi sekretærene prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Vi har bedt pasientene ta opp med fastlegen hva de synes om situasjonen, men så snart de kommer inn til legen er de som å smøre på brødskiva. Det er ikke legene de er misfornøyd med, men oss her ute, som ingenting kan gjøre...... ja det er faktisk ganske fortvilende.....

Skrevet

Takknemlig fordi damene på legekontoret er overarbeidet? Tror ikke det.. Da jeg fant ut at jeg var gravid og skulle bestille time ringte jeg i tre timer. Hårreisende dårlig service, og vi tok det opp med legen. Han unnskyldte seg bare med at han har mange unge pasienter, som ekspanderer fordi det er veldig i vinden å få barn.. Men uansett gjorde vi det slik at vi nå kan bestille time på mail. Utrolig lettvint i forhold til før!

Syt og klag til damene i luka, og fortell at du ikke godtar slik bedriten service. Så kanskje det skjer noe en dag.. det er jo lov å drømme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...