Kyosanim Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Noen som har noen ideer på en morsom kake jeg kan lage? Tenkte jeg skulle ha noe annet enn den runde kaka jeg alltid har på bordet.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg kjøpte nettopp sånn 3d kakeform (bamse) på jernia, fikk med oppskrifthefte fra acas(trur jeg). Var kjempemoro, og smakte kjempegodt - første gang på leeenge jeg ikke har brukt 123-blandinger =P
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Da snuppa vår fyllte to i sommer, hadde søstern min laget en marihøne-kake til henne. Den ble veldig søt. Hun hadde brukt den samme formen som man kjøper hvis man skal lage en fotball.. Så lagde hun ansiktet/hodet foran av noe frosting -ting tror jeg.. to lys var følehorn ) (vet ikke om marihøner egenlitg har det men.. )
Ranveig R Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Guten vår fyller to på fredag, og eg skal lage sjokoladekaketog til han. Lagar "vanleg" sjokoladekakerøre (eller kjøper ein "klipp-og-rør-pose", alt etter som kor mykje energi eg har), og fordeler røra i to brødformer (sånne ganske små/avlange). Den eine kaka skjærer eg ca 1/3 av, og set oppå resten. Det blir lokomotivet. Den andre kaka deler eg i to, og det blir to vogner. Så dekkar eg alt med glasur, lagar "gjerde" på vognene med f.eks. sjokoladebitar eller karamell (trur eg skal bruke mjuk smørbukk), og "fyller" vognene med f.eks. nonstop. Melkerull blir hjul. Har tenkt å lage fint til med aluminiumsfolie på eit brett, sette toget oppå, og så farge kokos med grøn konditorfarge og drysse rundt kaka som gras. Blir ganske bra, har sett bilete av eit tilsvarande tog mamma laga til meg då eg var liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå