Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Noen som har noen gode og lettvine tips til hva jeg skal servere? Skal ha nærmeste familie på middag lørdag kveld.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 hjemmelaget lasagn. eller taco pai
VinterSol+2 Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 gulasch! kjempelett; biffstrimler eller biter stekes i jerngryte (helst, men har du ikke, stek de i stekepanne) du beregner ca to-tre gulerøtter pr pers, og deler disse opp i skiver (feks, har du kjøkkenmaskin, er jo dette gjort på en-to-tre) ha to stk paprika i biter (eller mer, om du vil ha) pepper og salt. når kjøttet er stekt, har du gulerøtter, paprika og krydder oppi, sammen med en del vann (derfor det er kjekt om du har jerngryte, for da får du også med all skyen fra kjøttet) og kok det sammen til gulerøttene er gode og møre. server sammen med poteter, maten skal helst moses sammen, sånn at all kraften eller "suppa" fra gulaschen trekker inn i potetene. ååå, dette er noe av det beste en kan servere i min familie.. eller hva med macaroniform? kok opp en salt knoke, og kok opp macaroni. skjær knoken i mange små biter, og bland med macaronien, legg i en ildfastform med litt smør, en god del pepper og litt salt. ha et godt lag med ost over, og sett i ovnen til osten er skikkelig gratinert.. server gjerne med grønnsaker og poteter til om du vil det, jeg spiser helst formen som den er, med masse smør og pepper på.. lettvint er det iallefall, og de tingene som oftest blir ønsket til bursdagsmat i vår familie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå