Gå til innhold

kjønn og ul, greit å spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på ordinær ul som ei uke, har hørt at mange steder liker de ikke at man spør om kjønn. men vi har lyst å vite

hva gjorde dere i denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk ikke vite kjønn, pga at lillemannl lå med fotene i kryss:)

Så vi måtte bare vente å se:)

Skrevet

Samboer gjorde det ganske greit. Han så tisseluren så han sa til henne at det var gutt. Hun lurte da på om vi viste det fra før. Hun virket ikke helt begeistret for at vi ville vite det, men litt motvillig så så hun etter. Å jammen var det ikke gutt.

Sist gang fikk vi spørsmål om vi ville vite.

Bare å spørre, det værste de kan si er nei.

Skrevet

Liker ikke at man spørr?! Må jo være noen grinete gynekologer da! Hehe! Hadde jeg fått sånn beskjed, hadde de nok fått høre hvor sære de var =P

Skrevet

vent til alle målene er tatt, la jm jobbe i fred, så enten spør hun dere mot slutten av undersøkelsen, eller så spør dere selv! men la henne gjøre jobben sin først! det er viktigere for dere alle at målene blir gjort, og indre organer sjekket, enn om det er en gutt eller jente!

Skrevet

Vi har fått vite det begge ganger tidligere. Men passa på å komme med spørsmålet litt uti undersøkelsen. De skal jo ha fokus på om barnet er friskt, så når jeg har skjønt at alt ser bra ut har jeg spurt om det er mulig å se hva slags sort det er. Møtt med velvilje begge ganger, og jordmora har da kikket ekstra etter, og kunne med sikkerhet fastslå sorten. Har født på 2 ulike sykehus.

Tror jeg ville blitt ganske skuffa om de ikke ville se etter. De sitter jo der med utstyret...

Skrevet

Jeg spurte litt ut i undersøkelsen, og fikk til svar at hun i løpet av undersøkelsen hadde sett flere ganger at det var en gutt. Tok bildet av tissen, og printet ut til oss.

Tror det er flere som spør, enn som ikke gjør det.

Skrevet

Første jeg sa når jeg kom inn, eter hei selvsagt, var at jeg ville vite kjønn, men hun så ikke etter kjønnet før på slutten.

Skrevet

Jeg spurte. Om hun hadde blitt sur for det, så hadde det fått vært hennes problem.

Jeg spurte rett etter hun sa at jeg skulle legge meg ned på den "sengen". Virka ikke som at ho ble sur, sa bare "Ja, men kan ikke love at jeg kan se noe". Men virka som at hun ble litt "sur" for måten jeg reagerte på da hun sa at det var gutt. Jeg ble kjempe glad og fikk gledestårer i øynene. Og da sa hun surt: "Viktigste er vel at ungen har det bra" jeg svarte "Selvfølgelig, men synes det er litt morro med gutt siden hele familien min består av jenter omtrent". Og etter det så behandlet hun meg litt annerledes.. Ikke like hyggelig som før.

Så kanskje heller passe litt på åssen man reagerer på svaret.. er visst ikke lov til å bli glad for det =P

Skrevet

Fikk vite det da jeg gikk med tulla for 15 måneder siden. Men hun ville da ikke si 100prosent sikkert jente så jeg dro nesten rett på 3d =0). Denne gang var det samme ul damen denne gang var hun helt sikker siden hun hadde rett sist =0) på 3d fikk jeg også bevis for att det var en prinsesse til =0)

Skrevet

Det første hun spurte om da hun begynte var om vi ville vite kjønnet, og det ville vi. Så viste hun oss tissefanten med en gang, kansje derfor hun spurte så fort, siden hun så det med en gang.

Skrevet

Jordmora spurte oss før hu satte iagang med undersøkelsen om vi hadde noen forvendtninger til hva som skulle skje. Vi svarte da som så at det hadde vært gøy å sett kjønnet om hun fikk det til. La liksom ikke no press på det, men gjorde det klart at vi også var interressert i å vite det hvis det var mulig å se det. så foretok hu vanlig undersøkelse, og helt på slutten tok hun en ekstra "tur" og lette opp kjønnet. Det var en veldig fin opplevelse for oss iallefall :-)

Skrevet

KOmmer ann på person og sykehus...

På AHUS finnes det ei som blir sur hvis en spørr. Det er ikke en del av undersøkelsen, fikk vi vite den gangen. Det står ofte i brosjyre som du får fra sykehuset ang UL...

Skrevet

jeg var til tidlig ul i uke 8 grunnet xu i mars.. og da spurte jeg om han kunne estimere hvor langt jeg var p vei.. Og han bekreftet det jeg visste.. så sa han med et stort smil om munnen,,-hvis du spør etter kjønn så kaster jeg deg ut,-

Håper så inderlig at jeg får samme person til min UL fredag neste uke.. Han var så koselig og spøkefull. :)

På UL med første nektet gyn å si hva kjønnet var..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...