Gå til innhold

Nå er jenta mi undersøkt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som lurte på hvordan det gikk etter innlegget mitt i går:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/10404748

Jeg tok med jenta mi på helsestasjonen i stad. Fortalte helsesøster hva som hadde skjedd og hva datteren min sa, og så ble hun undersøkt av legen. Jenta mi hadde en liten rift nedentil, som er grunnen til at hun blødde litt i går. Hvordan den har kommet dit er ikke lett å vite.

Jeg har også vært i kontakt med styrer i barnehagen. Helsesøster ringte bhg, så har styreren snakket med X og så ringte hun til meg. X hadde sett ut som et stort spørsmålstegn, og hadde ikke skjønt noen ting. Hun sa de ville gå igjennom alle rutiner, spesielt rundt soving og stellesituasjoner for å komme til bunns i det som har skjedd.

De vil også observere jenta mi i forskjellige situasjoner.

Jeg er veldig glad jeg har blitt tatt på alvor. Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd, men håper vi finner ut av det. Hun har litt vondt i dag også når hun tisser, men det går bedre.

Vet ikke hva jeg skal si til X når jeg leverer jenta mi i morgen. Han kommer jo til å være der. Jeg har alltid hatt et godt inntrykk av han, og datteren min er veldig glad i han. Vanskelig situasjon. Tror nok det blir en kort dag i morgen, og kanskje det er best å si at hun ikke skal sove der lenger??? Vet ikke hva som hjelper.

Håper de finner ut av ting veldig snart.

Jeg er i hvert fall glad for at jenta mi fortsatt er den glade jenta hun alltid har vært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, tenker sånn på dere...

Men tenk deg godt om, for det skal "litt" til for at det blir rift der nede.

Skrevet

Og legg merke til reaksjonen hennes når hun ser ham.

Skrevet

jeg synes der er noe som skurrer rund denne x mannen!!

jeg leste innlegget ditt til moren min i går....og hun holdt på å dette av stolen......hun jobber selv i barnehage.....og hun reagerte sterkt på dette!

hun sa uansett situasjon så klarer ikke en liten jente på 2år og 9mnd å dikte opp en slik historie....og uasnett hva hun har gjort så har han ikke lov å legge hand på henne uasnett måte!!!

klart stiller han seg som ett spørsmålstegn i saken....han vil vel ikke innrømme noe med det første.....

forferdelig trist synes jeg for deg og jenta di!! og jeg er virkelig glad at du tar henne på alvor!

Skrevet

Hva sa legen om riften da?

Ikke for å såre deg eller noe i den duren. Mem... hadde ikke stolt på en vanlig lege når de gjelder slike ting. Og hadde nok uansett kontaktet barnevernet. De er barnevernet som skal "etterforske" slike saker. Verken helsestasjon eller barnehagen har kompetanse til dette!

Veldig flott at jenta di virker i fin form ellers. Det er jo det som uansett teller.

Skrevet

Kommer til å følge godt med i morgen. Men det er godt å vite at ting blir fulgt opp!

Jeg kommer ikke til å ha det så godt når hun er i barnehagen imorgen. Stakkars jenta mi!

Skrevet

Guri malla, jeg tenker det at en liten jente på snart 3 år ikke ville sagt sånn som hun gjorde hvis det ikke var noe i det....

Flott at du blir tatt på alvor, for dette er selvfølgelig meget alvorlig.

Hvis du ikke føler det riktig å levere henne når x er der, skal du heller ikke gjøre det. Barnehagen bør kunne komme med et et fornuftig svar for hvorfor hun fikk rift der som hun gjorde.

Hun vil ikke fortelle deg hva x gjorde da?

Skrevet

det skal ikke så mye til.....spes hvis de peller en del selv. Jeg opplevde faktisk noe lignende som du beskrev i går for en tid tilbake. Det viste seg at det jenta mi hadde sagt ikke var mye sant. Heldigvis. Man blir jo helt kald og blodet forsvinner fra hodet, men samtidig skal man huske på at små barn faktisk sier mye rart. De har også en tendens til å overdrive.

Flott at jenta di er i form i dag og happy:)

Skrevet

Hvordan ville barnehagen undersøke dette da? Hvordan ville de følge opp?

Skrevet

Gjett om jeg tenkte på dere igår da.. Håper virkelig dette viser seg å være et uhell eller noe.. Ikke gi deg før du VET..

Skrevet

Har tenkt på dere, godt å høre at jenta di virker i fin form iallefall.

Skrevet

Synes det er bra du tar tak i dette jeg at du virkelig står på for jenta di..

Kjenner ei som hadde latt sønnen sin på nesten 2 år sove hos tanta og onkelen sin...tanta ble kalt inn på vakt og måtte på jobb..

Dagen etter da sønnen hennes ble levert hos henne igjen kastet han seg i armene hennes og da onkelen dro sa han.. Onkel slem, og sa hva han hadde gjort.. hun hadde tatt av han bleien og sett litt rester av blod..

Sønnen hadde i ettertid sagt at onkel ikke var snill og slikt.. men hun gikk ikke til politi eller gjorde noe..hun bare fortalte familie om det og har fryst ut tanta, onkelen og de 3 barna dems..

Hun vil ikke at sønnen skulle huske noe eller ville at noen skulle få vite hva som hadde skjedd sønnen...

Jeg ville stått på for alle penga for å kjempe for ungen min..for har selv vært utsatt for noe lite hyggelig som barn, men ble ikke hørt da jeg prøvde å si i fra.

Så jeg synes du er kjempeflott for at du hører på datteren din og gjør noe med det.

Men håper inderlig for deres skyld at det ikke har skjedd noe...du skjønner...

Skrevet

Ja, det ligger i underbevissheten uansett og det kommer fram tilslutt.

En misbrukt vet en er anderledes men kanskje ikke hvorfor, men det kommer for en dag uansett.

Skrevet

Kom til å tenke på noe.

Ved mistanke om vold eller overgrep mot barn. Har barnehagen MELDEPLIKT til barnevernet.

Når man har en slik mistanke skal man altid kontakte bv, for det er ikke barnehagen sin oppgave og vite, dette er det BV som skal undersøke. Barnehagen skal heller ikke informere noen før de melder fra (som oftest foreldrene). Fordi de involverte da kan lage "historier.

Her synest jeg styrer/ped leder burde ha brukt meldeplikten sinn, og ikke snakket/konfrontert denne mann overhode.

Skrevet

Jeg vet virkelig hvordan du har det nå. Har vært igjennom akkurat det samme, men her gjaldt det naboen. Vil bare gi deg en kjempe klem og si stå på:0) Og husk: stol på magefølelsen din, den tar sjelden feil!

Skrevet

Uff, nå er jeg helt kvalm... Leste innlegget ditt fra igår også nå, usj... Veldig bra at du har hatt henne med til lege, men som noen andre sa, så tror jeg at jeg ville dratt til noen som var spesialister på å undersøke mulige overgrep...

Jeg er selv et overgrepsbarn, og stoler minimalt på menn, så jeg klarer nok ikke stille meg helt objektiv overfor innlegget ditt... Jeg hadde ikke levert tilbake barnet mitt i bhg før denne mannen var suspendert inntil undersøkelsene var ferdig..

Jenta mi er 3 år til søndag, og hun forteller også masse fra barnehagen.. Forteller hvis hun har fått kjeft, hvis hun har kranglet, osv... Forteller i grunn alt.. Så hvis hun hadde kommet til meg og sagt noe sånt(nå jobber det ingen menn i hennes bhg), så tror jeg at jeg hadde gått fullstendig av skaftet!

Tro på det hun sier, det virker det jo som du gjør også :-).. Barn kan ha livlig fantasi, men som regel har det en sammenheng med noe.. Følg med på henne fremover, ofte utspiller barn sine følelser i lek.. Se om hun endrer seg overfor dukkene sine feks... Eller bamsene sine..

Som en annen sa over her, så vil et overgrep ligge i underbevisstheten for alltid... Og det bryter ut engang.. Jeg ble utsatt for et overgrep da jeg var 5 år, men "glemte" det, pga foreldrene mine ikke snakket om det.. De "tullet" det bort, og jeg fortrengte det til jeg var 15 år.. Da ramlet det ned i hodet på meg og siden har jeg vært psykisk syk, nå er jeg 22...

Sender over masse gode klemmer, og krysser alt jeg har av bein i kroppen for at dette er en misforståelse, og bare litt uheldig fantasi fra jenta di...

Lykke til!

Skrevet

Jeg vil "håpe" og tro at X kanskje var litt irritabel siden hun ikke ville sove, evt. at han rett og slett var trøtt og sliten og at datteren din mistolket han. Også måtte hun byttes på, og da kan det ha gått litt for seg om han var stresset.

Kan jo være han hadde en skarp negl eller noe som riftet borti henne mens han vasket henne uten at han merket det.

Evt. om de bruker de harde papirklutene man skal ha vann på og han ikke har hatt vann i kantene kan de være ganske skarpe.

Jeg opplevde en gang å rifte gutten min på rompebolla en gang med en sånn.

Men uansett skulle det ikke skjedd, for jobber man med barn bør man kunne opptre behersket, rolig og kontrollert i alle situasjoner.

Jeg ville spurt jenta litt forsiktig enkle spørsmål rundt hva som skjedde.

Flott at du fikk henne undersøkt.

Håper dere virkelig finner ut av det, og at det bare er en misforståelse..

Skrevet

Hvordan gikk det paa barnehagen 1.dagen etter den "episoden"? Alt bedre naa?

Skrevet

hvordan går det med jenta de?har du hatt henne til undersøkelse på sykehus?om det skulle vise seg at x har gjort noe på jenta de han ikke skal trengs det bevis,det er veldig vanskelig å nå igjenom i retten...ved en undersøkelse på sykehus blir hun lagt i narkose og hun vil ikke huske noen ting av undersøkelsen og det er ikke vondt,men legen fotograferer for å skaffe bevis samt at de skjekker jomfruhinna osv..det leges jævlig fort hos små barn så jeg annbefaler deg at du får henne undersøkt på sykehus i morgen...jeg tok signalene jenta mi ga meg litt sent og undersøkte henne på sykehus først etter nesten 2uker det var litt seint men de fant noe,og nå 1år etter skjønner jeg hvordan hun fikk de skadene,jeg fatter ikke at et lite barn kan ha så god hukomelse og få med seg alle jæbvlige detaljer..men det at hun snakker er ikke godt nok..uansett er det bra du har blitt tatt på alvor,føler du at du trenger flere råd om hva du bør gjøre kan du kontakte barneavd på ullevål,der har de en lege som er spesialist på overgrep mot barn..lykke til

Skrevet

Fy søren...nå har jeg lest gjennom innlegget du hadde i går og dette du la inn i dag.....sitter her med vondt i magen jeg altså. Tror alvorlig talt det hadde svikta for meg dersom jeg hadde opplevd noe slikt!

Enig i at barn kan ha en livlig fantasi til tider - men "ingen røyk uten ild" som det heter... Et barn på knappe 2 år kan jo ha problemer med å gjøre seg forstått -men i dette tilfellet her er det vel ikke vanskelig å skjønne at NOE uakseptabelt har foregått.

Om noe slikt hadde hendt min datter hadde jeg gått rett til ledelsen i b.hg, og evt. bedt om en samtale med x. Du har tydeligvis hs i ryggen, og det er FLOTT at rutinene skal gjennomgåes.

Godt du blir tatt på alvor!!

Fy f..., kommer ikke over hvor mange syke folk som finnes rundt om altså...... Enkelte burde fått "stellet" kappet av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...