Gå til innhold

Noen her som har fått modnings akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fikk du nålene, og hvilken effekt ga den på deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hvor jeg fikk nålene, litt rundt om på kroppen. Jeg fikk nåler for kvalme i tillegg.

Det virkelt ikke i det hele tatt på meg. Jeg startet fire uker før termin med 2 behnadlinger i uken. jeg gikk 8 dager over tiden, jeg hadde 13 timer med rier før pressriene kom, og jeg presset i 1 t før jr kom ut.

Jeg gidder ikke bruke tid og penger på dette neste gang, jeg har stor tro på akupunkur (brukte det under fødsel), men akkurat at dette skal gjøre at fødselen går greiere og raskere har jeg liten tro på egentlig. Kanksje det funker på noen, men eneste som har fortalt meg at det funker er akupunktøren...

Skrevet

Jeg har har fått det med begge.Første gang fikk jeg det på overtid, da ble jeg satt igang 14 dager over termin hadde da fått satt nåler 2 ganger etter passert termin.Fødselen varte ca 8 timer og jeg pressa i 10 min.Andre gang fikk jeg satt nålene i uke 38,vannet gikk 5 dager før termin,fødselen tok 5 timer fra vannavgang og jeg pressa kun 5 min. Jeg har troen på at det hadde funksjon.. Fikk nåler mellom storetåa og den ved siden, på leggen,i magen,i handa og midt oppå hodet.

Skrevet

Jeg fikk en nål i hvert kne, en i hver lilletå, en under navlen og en i hver legg. Fikk akupunktur onsdag kveld og fikk første ri natt til fredag.

Skrevet

Ja. Nålene satt over alt! Øret, bena, ryggen og hånda.... Og de funka ikke...

Skrevet

Jeg fikk også modningsakupunktur.Begynnte 3 uker før termin tror jeg.Husker ikke helt hvor nålene ble satt,men det varierte nok litt.Kommer an på om du vil de skal sette mot halsbrann,trøtthet,kvalme osv..Men husker jeg fikk satt både i hodet,legger,føtter,armer og mage.

Jeg tror nålene hadde god virkning.Selv om jeg ble satt igang 10 dager på overtid,så hadde kroppen min modnet godt i forkant,og jeg gik med 3-4 cm i nesten 2 uker uten å kjenne noe.Jeg hadde en veldig fin fødsel,siden alt var så klart på forhånd.Jeg kommer absolutt til å ta modningsakupunktur denne gang også,til tross for at jeg gikk på overtid sist:)

Håper dette hjalp litt!

Skrevet

Og fødselen varte ca 6 timer.Jeg ble satt i gang grunnet lite fostervann,så de tok vannet på meg.Riene begynnte etter ca 15 min,og trengte ikke drypp eller noe.Det var nok bare å ta vannet.

Jeg tror ikke jeg ville hatt for store forhåpninger om å føde før tiden om jeg var deg,men mulig akupunkturen korter ned fødselen ihvertfall.Min mor har hadde fødsler så har vart i over et døgn med alle 4 ungene,hun har også blitt satt igang med alle.

Kanskje hadde jeg også hatt lenger og verre fødsler hvis jeg ikke tok modningsakupunktur.Ikke godt å si,uansett betaler jeg gledelig en 1000 lapp for akupunkturen,ihåp om at det gir en grei fødsel denne gang også:)

Lykke til!!

Skrevet

eg begynte 3 veker før termin fekk nåler på sida av kne'a og i handledda...fødselen begynte 1 veke før termin og tok berre 6 timar, vatnet gjekk av seg sjølv halv 1 og jenta var ute halv 5....

flott opplevelse....

fekk akupunktur under fødselen også :)

greidde med med berre lystgass.nåler og badekar :)

Skrevet

Nei. Har ingen forhåpninger om å føde før tiden, for er 5 dager på overtid, og skal til jordmora igjen i mårra, og skulle få M.A da. Så lurte bare på hvilken effekt det ga hos andre :)

Skrevet

Husker godt overtidsfølelsen!!

Kanskje du kan høre med jordmor om hun kan tøye deg litt?Det fikk jeg også uetter akupunkturen,det ga meg masse maserier etter hver "behandling".

Håper du slipper å vente så mye lenger nå da,den følelsen en får når alt er overstått og babyen ligger i armene er helt fantastisk!!Jeg lover du kommer til å synes det var verdt hver eneste dag å gå gravid!

Masse lykke til!!:)

Skrevet

Fikk i lilletærene, ankelene og knærne.

Ja, det hjalp.

Fikk to behandlinger. Kjente stor forandring første dagen mens jeg lå der. Andre dagen satte fødselen i gang et par timer etter jeg kom hjem!

Skrevet

er ikke overtidsfølelsen som er verst. synes det er kjempe koselig å gå gravid, og synes det er så mange som er såå slitne og leie på slutten. men synes det går helt greit jg ja:) men nå gruer jg mg bare til mårra dagen, med å få alle de nålene satt i kroppen. uææ:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...