Gå til innhold

November: soving på dagen!


mamman te Vetle og Alma

Anbefalte innlegg

Hvor mye soving på dagtid blir det? Lurer på om plutten sover litt mye på dagen, våkner så sabla tidlig på morran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Dette varierer veldig.

Sover 2 lurer på dagen, men lengden varierer fra 30-45min til flere timer alt etter hvor mye han har sovet på natten før og hvor sliten/trøtt han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, har en morra lur og en på ettermiddagen. men prøver å ikke la han sove lenger enn til halv fire. lar han få sove så lenge han vil på morran og begrenser det litt på ettermiddagen. Ikke sikkert det er rett, men må vel bare prøve seg frem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger våkner hun kl. 06, men da får hun beskjed om å legge seg igjen, tar henne aldri opp. Sover så til 07-08 tida, kanskje litt lengre dersom hun er veldig sliten.

 

Vi har måttet begynne å kjempe for å få henne til å ta lur. Tar første lur rundt 10 - 11 og lur nr. 2 mellom 2 og 4 (legges kl 20). Den ene luren er ofte på ikke mer enn 20 min., men da ser vi at hun egentlig ikke er uthvilt bare presser seg våken. Dersom vi er heldige sover hun opp mot en time. Lur nr. 2 kan være på 45 min og opp til 1 1/2 time.

 

Har fått beskjed av barnehagen at jeg må regne med at hun vil sove mer når hun begynner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus sover to ganger for dagen. Han sover lengst på den på formiddagen. Da kan han sove oppimot to timer..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius sover to lurer, hver på minst en time, og de kan være på to timer hver. Han står opp i 9-tida på morran og legger seg rundt 20-21 på kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig du da! I dag var den halv åtte da, halleluja!

Legger seg litt tidligere da, rundt sju, halv åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...